نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا که از رقابت‌ها کناره‌گیری کرده است، می‌گوید از ریاست‌جمهوری ترامپ حمایت خواهد کرد.

نیکی هیلی

به گزارش همشهری آنلاین، «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و رقیب سابق «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ ایالات متحده، پس از شکست در اغلب ایالت‌ها در جریان «سه‌شنبه بزرگ» به کارزار خود در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پایان داد اما او تاکنون اشاره‌ای نکرده بود که به کدام نامزد یعنی ترامپ یا «جو بایدن» رای خواهد داد.

نیکی هیلی بامداد پنجشنبه گفت: «اولویت‌های من به عنوان رای‌دهنده، حمایت از رئیس‌جمهوری است که از متحدان آمریکا پشتیبانی کند و دشمنان را پاسخگو سازد. به عبارتی، شخصی که به مسئله مرزها رسیدگی و از آزادی و سرمایه‌داری حمایت کند.»

نیکی هیلی این اظهارات را طی رویدادی در «موسسه هادسِن» مستقر در واشنگتن دی‌سی ایراد کرد و این اولین سخنرانی او پس از کناره‌گیری‌اش از رقابت‌های انتخاباتی در ماه مارس محسوب می‌شود.

طبق گزارش پالتیکو، او در ادامه تاکید کرد: « ترامپ در این سیاست‌ها بی‌نقص نبوده است و بارها صراحتا این را اعلام کرده‌ام اما از طرفی بایدن فاجعه است؛ بنابراین من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به دونالد ترامپ رای خواهم داد.»

هیلی همچنین به دفاع از رژیم صهیونیستی و انتقاد از سیاست‌های بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال این رژیم و قطع ارسال بمب‌های سنگین پرداخت.

وی ضمن آنکه این تصمیم بایدن را «احمقانه» خواند، مدعی شد که این اقدام «جنگ را گسترش می‌دهد، تروریست‌ها را جسور می‌سازد و احتمالا جنگ‌های بیشتری را ایجاد می‌کند!»

نظرسنجی مشترک اخیر نیویورک‌تایمز، کالج سیه‌نا و روزنامه «فیلادلفیا اینکوایرر» نشان داد ترامپ در بیشتر ایالت‌های کلیدی آمریکا از بایدن پیشتاز است و ۱۳ درصد از کسانی که در ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بودند، این بار به دلیل سیاست‌های او در قبال جنگ غزه، این کار را نمی‌کنند.

این نظرسنجی نیز نشان داد ۱۳ درصد از کسانی که در انتخابات ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بودند، در انتخابات آتی به او رای نخواهند داد. آن‌ها اعلام کردند سیاست خارجه بایدن و حمایت او از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اصلی‌ترین عامل این تصمیم‌گیری است.

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که برای انتخابات ۲۰۲۴ این کشور رقابت می‌کنند، چند روز پیش موافقت کردند که ۲ مناظره را یکی در تاریخ ۲۷ ژوئن (۷ تیر) و دیگری را در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار کنند.

کد خبر 854362
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha