مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بدرقه باشکوه شهدای خدمت، ‌که طی روزهای اخیر در شهرهای مختلف کشور شاهد آن بوده‌ایم را دربردارنده پیام‌های درس‌آموزی، به‌ویژه برای سیاستمداران کشورمان دانست.

سلیمی نمین

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: عباس سلیمی‌نمین در گفت‌وگو با همشهری آنلاین افزود: در واقع آنچه از این نوع از قدردانی ملت از یک مسئول سیاسی کشور می‌توان برداشت کرد، این است که به واقع مردم معنی صداقت در کار را به روشنی می‌فهمند و آن را ارج می‌نهند؛ موضوعی که طی روزهای اخیر و به‌ویژه روز چهارشنبه در تهران شاهد آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به برخی تجربیات سال‌های اخیر، اهمیت قدردانی مردم از رئیس‌جمهور شهید کشورمان را بیش‌از پیش درک خواهیم کرد، ادامه داد: در گذشته رئیس‌جمهوری داشتیم که جلوه پرکاری از خود ارائه می‌کرد، اما ملت ایران به‌محض درک عدم وجود صداقت در چنین رویکردی، نه‌تنها به پرکاری او اعتماد نکردند، بلکه به شخص او هم کاملا بی‌اعتماد شدند، چراکه برخی افراد خدمات‌شان به ملت و کشور برای دستیابی اهداف دیگری است که با غالبا با رویکردهای فریبکارانه نیز همراه می‌شود.

سلیمی‌نمین تصریح کرد: آنچه درباره رئیس‌جمهور شهید کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، «خدمت» و «صداقت» توام با هم است؛ موضوعی که شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به مسئولی محبوب مردم ایران تبدیل و او را به‌عنوان الگویی برای خدمتگزاری مسئولان، ماندگار کرد.

وی افزود: زمانی که «خدمت» و «صداقت» در مسئولی وجود داشت، نتیجه خوبی به‌دنبال دارد که نمود آن را در روزهای اخیر در شهرهای مختلف کشور و ازسوی قشرهای مختلف مردم شاهد بوده‌ایم.

مردم متوجه ریاکاری‌ها می‌شوند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: باید درنظر داشت که اگر احساس جامعه این بود که آیت‌الله شهید رئیسی در راستای پیروزی در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند، امروز هرگز شاهد روان شدن اشک‌های خالصانه قشرهای مختلف مردم در فقدان او نبودیم؛ مردم «خدمت» و «صداقت» را در او دیدند و پس از شهادتش با شکوه ویژه‌ای از او قدردانی کردند.

سلیمی‌نمین افزود: مسئولان و سیاسیون باید به یاد داشته باشند فهم صداقت ازسوی جامعه کار دشواری نیست و افکارعمومی همواره با ظرافت ویژه‌ای فرق میان «صداقت» و «فریب» را درک می‌کند و خدمتگزاران صدیق خود را ارج می‌نهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی سیاستمداران خود را به غفلت می‌زنند و گمان می‌کنند مردم متوجه ریاکاری و فریب آنان نخواهند شد، ادامه داد: جامعه نشان داده همواره به‌خوبی «خادم واقعی» را از «ریاکار» و «فریبکار» تشخیص می‌دهد. سیاستمداران باید به این درک شفاف برسند که جامعه همواره به‌خوبی می‌فهمد که هدف آنان فریب است یا حل مسائل اساسی جامعه.

پیامی برای سیاستمداران

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه شهید رئیسی از مدیرانی بود که «خلوص واقعی» او در همه عرصه‌ها، از رقابت‌های انتخاباتی گرفته تا گره‌گشایی از مشکلات مردم، بر همگان عیان بود، تصریح کرد: این موضوع، آن شهید بزرگوار را به «عزیز مردم» تبدیل کرد. رقابت‌های انتخاباتی گذشته شاهد روشنی براین مدعاست.

سلیمی‌نمین افزود: در آن مقطع شهید رئیسی با وجود اینکه راه‌های فراوانی برای از میدان خارج کردن رقیب داشت، اما هرگز چنین نکرد و نشان داد برای خدمتگزاری حاضر به انجام کار ناصواب نیست. این درحالی بود که رقیب با استفاده از اخبار محرمانه همراه با جعل، کوشید چهره او را تخریب کند. جامعه درنهایت چنین رویکردهایی را در کنار هم قرار داد و به این نتیجه رسید که رئیسی به‌دنبال قدرت نیست.

وی اضافه کرد: بدرقه باشکوه شهدای خدمت یک پیام مهم برای سیاستمداران کشور داشت؛ اینکه همه در همین دنیا محک می‌خوریم و اگر عاقل باشیم، دست به بسیاری از رفتارهای خلاف اخلاق نمی‌زنیم و عرصه سیاسی کشور را درگیر دعواهای و تشنج‌های کاذب نمی‌کنیم. باید به یاد داشته باشیم که چنین رویکردی، به‌طورقطع علیه مصالح ملت ایران است و سبب تعطیلی خدمتگزاری به ملت ایران می‌شود.

کد خبر 854268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha