رسانه‌های آمریکایی پوشش خبری گسترده‌ای از مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی و همراهانش در تهران داشتند.

اقامه نماز بر پیکر رئیسی  توسط رهبری

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌های خارجی در پوشش خبری مراسم تشییع پیکر ۸ شهید سانحه بالگردی رئیس‌جمهور و همراهانش در سفر تبریز به جمعیت زیاد حاضران اشاره داشتند و به مهمانان خاص این مراسم از حماس و لبنان پرداختند.

شبکه سی ان ان آمریکا به‌طور مستقیم از مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی در تهران گزارش داد و اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدای سانحه بالگردی رئیس‌جمهور و همراهانش را پوشش داد.

الجزیره با عنوان «عزاداران در تهران برای مراسم تشییع گرد آمدند» نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای برای رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر چهره‌های درگذشته سانحه بالگرد نماز خواند. جمعیت انبوه ایرانیان برای مراسم تشییع رئیسی و همراهانش در خیابان‌های تهران پایتخت ازدحام کردند. سوگواران در مرکز شهر در حالی که تصاویر رئیسی را در دست داشتند اطراف دانشگاه تهران تجمع کردند. بالگرد رئیسی روز یکشنبه هنگام بازگشت به شهر تبریز پس از شرکت در مراسمی با جمهوری آذربایجان در مرز به دامنه کوهی در شمال غرب ایران برخورد کرد و سقوط کرد.

پایگاه شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا هم نوشت: رهبر معظم ایران ده‌ها هزار نفر از عزاداران درگذشت سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را پیشوایی کرد. در این مراسم اسماعیل هنیه نیز از طرف حماس که ایران آن را در جریان جنگ نوار غزه حمایت و تسلیح می‌کند، حضور داشت (سندی از کمک‌های ادعایی تسلیحاتی ایران به حماس از طرف این شبکه آمریکایی ارائه نشده است).

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا هم با این عنوان که «رهبر معظم ایران برای رئیس‌جمهور سایر درگذشتگان سانحه بالگرد، نماز خواند» نوشت: رهبر معظم ایران چهارشنبه بر تابوت رئیس‌جمهور قبلی ایران، وزیر امور خارجه و سایر مقاماتی که در سانحه اخیر بالگردی درگذشتند، نماز خواند. صدها هزار نفر در بلوار اصلی تهران برای احترام به درگذشتگان این حادثه راهپیمایی برگزار کردند.

پایگاه روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا هم نوشت: رهبر معظم ایران بر پیکر رئیس‌جمهور ایران نماز میت خواند. مردم در خیابان‌های تهران جمع شدند و رهبر معظم ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، روز چهارشنبه برای رئیس‌جمهور این کشور نماز خواند و مقامات ارشد گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران حماس و حزب‌الله نیز به مراسم بزرگداشت پیوستند. حضور رهبران حماس و حزب‌الله - دو نماینده اصلی ایران در خاورمیانه - در کنار مجموعه‌ای از مقامات غیرغربی، تصویر واضحی از جایگاه بین‌المللی تهران در لحظه‌ای پرتلاطم برای این کشور ارائه کرد.

کد خبر 854234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کدخدا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    1 1
    اگر این حرام لقمه ها چشم هایشان را باز می‌کردند می‌دیدند مقامات کشورهای دیگری هم در تهران حضور دارند در ضمن این حرام لقمه ها عادت کرده اند اجتماع میلیونی را ده و یا صد هزار نفر ببینند