همشهری آنلاین: مقامات حزب دمکراتیک ژاپن گفتند که نخست وزیر این کشور خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام در تاریخ 30 اوت خواهد شد.

بی بی سی به نقل از خبرگزاری کیودو گزارش داد که تارو آسو همچنین به اعضای حزبش گفته است که پارلمان ژاپن در 21 ژوئیه به منظور برگزاری انتخابات عمومی در 30 اوت، منحل اعلام خواهد شد.

در خواست آسو برای برگزاری انتخابات زود تر از موعد پارلمانی پس از آن مطرح می شود که حزب لیبرال دمکراتیک ژاپن در انتخابات محلی توکیو برابر حزب رقیب متحمل شکست شد.

حزب دمکراتیک ژاپن با کسب 54 کرسی پارلمانی در برابر 34 کرسی بر حزب حاکم لیبرال دمکرات پیروز شد و به سیطره 40 ساله این حزب بر مجلس ژاپن خاتمه داد.

در حال حاضر نیز میزان محبوبیت آسو به شدت کاهش یافته و به 20 درصد رسیده است. همین مساله باعث شده تا بسیار در حزب لیبرال دمکراتیک آشکارا وی را مورد انتقاد قرار دهند.

طرح عدم اعتماد

این در حالی است که در پی شکست روز یکشنبه 12 ژوئیه حزب لیبرال دموکرات، احزاب مخالف دولت طرح رای عدم اعتماد به نخست وزیر را مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه توشیاکی اویکاوا سخنگوی حزب دموکراتیک ژاپن (رقیب اصلی حزب لیبرال دموکرات ) گفت: دیگر احزاب مخالف نیز در ارائه این طرح نقش داشته‌اند.

طرح رای عدم اعتماد به تارو آسو، پس از آن ارائه شد که وی گفت که هفته آینده پارلمان را منحل و در 30 اوت  انتخابات سراسری برگزار می‌کند.

در صورت شکست حزب لیبرال دموکرات در انتخابات، این برای دومین بار در 54  سال گذشته خواهد بود که این حزب از قدرت کنار می‌رود.

کد خبر 85415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز