متن و حاشیه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و مطالبه مجازات قاتلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

رئیس جمهور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مستند «میدان دیپلماسی» با روایتی بر متن و حاشیه سفر رئیس‌جمهور شهید به نیویورک و مطالبه مجازات قاتلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز سه‌شنبه، یکم خرداد ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد، تصویری از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را برای دقایقی بالا برد و گفت: قهرمان جنگ علیه تروریسم و نابودکننده داعش کسی جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد.رسیدگی عادلانه قضایی به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده، خدمت به انسانیت است.

شهید رئیسی در این مستند تاکید دارد: رسیدگی عادلانه به جنایتی که رئیس جمهور سابق آمریکا به آن اعتراف کرده خدمت به انسانیت است تا از این پس ظلم زبون گردد و عدالت، سربلند باشد. ما اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی دنبال خواهیم کرد.

شهید آیت الله رئیسی ۲۹ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ در صدر هیاتی سیاسی عازم نیویورک، مقر سازمان ملل شد تا از پتانسیل این نهاد برای پیگیری منافع ملی و تببین گفتمان سیاست خارجی دولت سیزدهم به عنوان گفتمانی برآمده از انقلاب اسلامی بهره گیرد.

شهید آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در ۳۰ شهریورماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 853945
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha