یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

یورش‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر سال 2023 تشدید شده است.

كرانه باختري

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: نیروهای رژیم صهیونیستی 2کودک را در کرانه باختری اشغالی دستگیر کردند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، احمد جهاد غنیمت 15 ساله و امجد جهاد سری 14 ساله در جریان یورش صهیونیست ها به کفر ملک، روستایی در شرق رام الله دستگیر شدند.

یورش‌های رژیم صهیونیستی به کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر سال 2023 تشدید شده است. به‌گفته منابع فلسطینی بیش از 8هزار فلسطینی در هفت ماه گذشته دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری الجزیره نیز با اشاره به تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری به‌ویژه پس از حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به جنین که به شهادت اسلام خمایسه از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی انجامید از شمار بازداشت‌ها و شهادت‌های ساکنان فلسطینی کرانه باختری گزارش داده است.

در این گزارش آمده که از هفتم اکتبر سال 2023 میلادی دستکم 500 فلسطینی در کرانه باختری توسط نیروهای رژیم صهیونیستی یا شهرک‌نشینان به شهادت رسیده اند که 24 تن از آنان کودک بوده اند. در این حملات همچنین 4950 فلسطینی مجروح شده اند.

به‌گزارش الجزیره، در حملات به کرانه باختری در 7ماه گذشته 3985 فلسطینی آواره شده و 8088 تن بازداشت شده ‌اند. همچنین به گفته منابع فلسطینی حداقل 648 مجتمع و منزل مسکونی فلسطینی‌ها توسط صهیونیست ها ویران شده است.

با ادامه یافتن تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تشدید اعتراض‌ فلسطینی ها ساکن در کرانه باختری اشغالی به جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، نیروهای اسرائیلی ضمن یورش های متعدد به مناطق مختلف کرانه باختری شمار زیادی از فلسطینی های ساکن این منطقه را سرکوب کرده یا بازداشت می کنند. در تازه ترین اقدام، نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه)‌ به شهر نابلس و تعدادی از محله‌ها و فروشگاه‌ها و منازل این شهر یورش بردند. همچنین پهپادهای جاسوسی نیز بر فراز شهر نابلس به پرواز درآمد. اشغالگران همچنین به شهرک المغیر و روستای برقا در رام‌الله واقع در مرکز کرانه باختری نیز یورش بردند.

در کرانه باختری چه خبر است؟ | اینفوگرافیک

کد خبر 853179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha