یکی از مقامات وزارت کشور عراق از دستگیری نزدیک به دو هزار فرد به اتهام قاچاق انسان از آغاز سال جاری میلادی تاکنون خبر داده و تاکید کرد که برخی شهروندان این کشور فرزندان خود را با چند هزار دلار به خانواده های متمول یا بدون فرزند می فروشند.

وزارت کشور

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرتیپ «سرمد مصدق»، رئیس اداره مبارزه با قاچاق انسان در وزارت کشور عراق شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) وزارت کشور اظهار داشت: وزارت کشور به فعالیت خود در زمینه مبارزه با قاچاق انسان ادامه می دهد و توانست طی پنج ماه گذشته از سال جاری (میلادی) هزار و ۸۰۰ متهم از جمله شهروندان خارجی را دستگیر کند.

سرتیپ مصدق ضمن اعلام این که بیشتر این افراد دستگیر شده دارای تابعیت سوریه هستند و پرونده های آنها نیز مربوط به مهاجرت غیر قانونی به عراق است، تصریح کرد: شمار افرادی که به صورت غیر قانونی به عراق مهاجرت می کنند یا این که از مدت اقامت خود فراتر می روند، زیاد است و متخلفان از طریق اداره اقامت در وزارت کشور اخراج می شوند.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق انسان وزارت کشور عراق ضمن تاکید بر این که مهاجرت غیر قانونی نقض قانون اقامت است و هیچ ارتباطی با جرایم قاچاق انسان ندارد، خاطر نشان ساخت که قاچاقچیان عامل جابجایی مهاجران غیر قانونی بر اساس قانون قاچاق انسان محاکمه می شوند.

این مقام عراقی با اشاره به این که قاچاق اعضای بدن انسان نیز بر اساس مفاد ماده نخست قانون این کشور جرم به شمار می آید، همچنین عنوان کرد: وزارت بهداشت در رابطه با اهدای عضو برای افراد بزرگسال زیر نظر پزشکان دستورالعمل هایی صادر کرده است.

سرتیپ مصدق درباره دزدیدن کودکان نیز توضیح داد: عملیات سرقت و ربودن کودکان اغلب در مکان های شلوغ انجام می شود و موارد دیگری نیز وجود دارد که در آن کودکان به طور مستقیم توسط پدر یا مادر به خانواده های دارای توان مالی یا خانواده هایی که فرزندی ندارند، فروخته می شوند.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق انسان وزارت کشور عراق در پایان نیز در این رابطه تاکید کرد: وزارتخانه توانست موارد زیادی را دستگیر کند جایی که قیمت فرزند پسر به ۱۰ تا ۱۵ میلیون دینار (۷۶۳۰ تا ۱۱۴۵۰ دلار) و قیمت فرزند دختر نیز به ۵ تا ۷ میلیون دینار (۳۸۱۰ تا ۵۳۴۰ دلار) می رسد.

کد خبر 853122
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha