عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در لایحه عفاف و حجاب  پلیس موظف است ۵ گروه که در جامعه ترویج بی‌حجابی می‌کنند را بازداشت کند.

بی حجابی حجاب بد حجابی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس امیرحسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیاتی از لایحه عفاف و حجاب و همچنین برخورد با هنجار شکنان در پاسخ به این سؤال که پلیس در چه مواردی موظف است فرد بی‌حجاب را بازداشت کند، گفت: اولین مورد این است که فرد عرفا برهنه باشد. مورد دوم از اتباع خارجی باشد و هیچ اوراقی شناسایی همراه نداشته باشد.
بانکی پور تصریح کرد: سوم کسی که متعرض فرد محجبه‌ای شده باشد. چهارمین مورد فردی که با کشورهای خارجی معاند ارتباط داشته باشد و پنجمین مورد کسانی که سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی می‌کنند. پلیس با یک جمعی روبرو می شود که با هم هماهنگ کرده باشند مثلا در خیابان حاضر شوند و ترویج بی حجابی کنند
وی افزود: پلیس موظف است این پنج گروه را بازداشت کند. غیر از این پنج گروه عابر عادی را صرف اینکه کشف حجاب کرده باشد بازداشت نمی‌کند.
بانکی پور ادامه داد: پلیس از طریق دوربین یا مستقیماً فرد را شناسایی می‌کند. امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب و عفاف نیز آورده‌ایم. اگر سامانه پلیس کار نکرد پلیس باید آن شخص را شناسایی کرده که مراحل شناسایی هم در لایحه ذکرشده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است برخی انتقاد کنند که اگر فرد حاضر نباشد که پلیس آن را شناسایی کند و نگذارد عکسش گرفته شود در این مرحله پلیس باید فرد بی‌حجاب را به اولین مقر پلیس تحویل دهد تا در آنجا هویت آن شناسایی شود و بعد آزاد شود.

کد خبر 852856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • پ IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 4
    خیلی خوبه اتفاقا تو این چند مورد پلیس باید ورود کنه این چند موردی که فرمودید خارج از عرف هست و مردم هم راضی هستند به نظر من خیلی منطقی هست