شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

تازه‌ترین خبرها نشان می‌دهد عربستان که در ماه‌های گذشته نفت را با قیمت‌های بالایی در آسیا می‌فروخت برای فروشنده‌های نفت در خاورمیانه چالش ایجاد کرد.

اسكله نفتي

به گزارش همشهری آنلاین، گرانفروشی همیشه هم به نفع فروشنده نیست. تازه‌ترین خبرها نشان می‌دهد عربستان که در ماه‌های گذشته نفت را با قیمت‌های بالایی در آسیا می‌فروخت برای فروشنده‌های نفت در خاورمیانه چالش ایجاد کرد. چرا که این موضوع شرکت‌های آسیایی را ترغیب کرد نفت خود را از سایر کشورها بخرند.

فروش نفت

گرانفروشی عربستان در بازار نفت به زیان کشورهای خاورمیانه تبدیل شده است، چرا که پالایشگاه‌های آسیایی را ترغیب کرده بود مصرف نفت خاورمیانه را کاهش دهند و نفت بیشتری از آمریکا و برزیل خریداری کنند.

بیشتر بخوانید

تجارت برق بین ایران و کشور همسایه آغاز شد

وقتی خودرو می‌خواهید و پول کافی ندارید | همه نکاتی که باید هنگام خرید قسطی و لیزینگی خودرو به آنها توجه کنید

خودرو برقی

شرکت چینی خودروهای برقی «نیو» روز چهارشنبه نخستین خودروی خود را با قیمت پایینی‌ عرضه کرد و هدف آن رقابت با شرکت تسلا؛ پرفروش‌ترین خودروی برقی جهان است که این شرکت قصد دارد علاوه بر تسلا با تویوتا هم مقابله کند.

اقتصاد ژاپن

اقتصاد ژاپن بیش از پیش‌بینی تحلیلگران کوچک شده است. تولید ناخالص داخلی سالانه ۲درصد کاهش یافته که بیشتر از حد انتظار است. صادرات ژاپن نیز در فصل اول سال میلادی 5درصد افت کرده است.

بازار نفت ونزوئلا

منابع آگاه به رویترز گفتند: شرکت‌هایی که قبلا در ونزوئلا فعالیت می‌کردند ازجمله شرکت‌های شورون، رپسول اسپانیا، انی ایتالیا، شرکت فرانسوی مورل‌اند پرام و شِل به‌زودی فعالیت‌شان را در ونزوئلا از سر خواهند گرفت.

صادرات اندونزی

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان می‌دهد، صادرات اندونزی درماه آوریل سالانه ۴.۵۷درصد افزایش خواهد یافت. اندونزی از کشورهای غنی و رو به توسعه آسیای جنوب‌شرقی است که اقتصادش به سرعت در حال رشد است.

اثر انتخاب ترامپ بر بازا انرژی

اویل پرایس گزارش داد اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، رویکرد آژانس بین‌المللی انرژی را به سمت استفاده بیشتر از سوخت‌های فسیلی تغییر خواهد داد که با برنامه‌های فعلی برای استفاده از سوخت‌های پاک منافات دارد.

اقتصاد ترکیه

بدهی‌های معوقه بخش خصوصی ترکیه که در قالب وام‌های خارجی دریافت شده رو به افزایش است. طبق تازه‌ترین آمار، بدهی خارجی بخش خصوصی ترکیه تا ‌ماه مارس به ۱۶۵.۷میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 852669
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha