شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر مهدی آذریزدی نویسنده صاحب نام وتوانای حوزه کودک ونوجوان با حضور مدیران فرهنگی وعلاقه مندان در تهران تشییع شد.

به گزارش واحدمرکزی خبر،‌ مراسم تشییع پیکر این نویسنده نام آشنای کشورمان صبح روز شنبه 20 تیر با حضور پرشمار مردم و مسئولان از مقابل خبرگزاری قرآنی ایران "ایکنا" تا سردر اصلی دانشگاه تهران برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،‌ محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ،‌ علی‌اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌ ملی و بسیاری از نویسندگان حوزه کودکان و نوجوانان از جمله حاضران مراسم تشییع آذر یزدی بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به نقش آذر یزدی در ادبیات کودک ونوجوان، او را نمونه‌ای ارزشمند از هنرمند متعهد و دلسوز دانست.

قرار بود پیکر آذریزدی در قطعه هنرمندان بهشت‌ زهرا (س) به خاک سپرده شود ولی با مراجعه تعدادی از مردم و مسؤولان یزد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ساختن مقبره وی در این استان، با دفن پیکر استاد در یزد موافقت شد.

پیکر مرحوم آذریزدی پس از تشییع برای انتقال به یزد به فرودگاه مهرآباد منتقل شد و قرار است یکشنبه 21 تیر در این شهر به خاک سپرده شود.

کد خبر 85243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز