مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
۰ نفر

متصدی موزه تاریخ طبیعی آمریکا که قصد داشت بیش از هزار گونه نادر از عنکبوت‌های سمی را از ترکیه خارج کند، در فرودگاه دستگیر شد.

قاچاقچی عنکبوت

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از ایندیپندنت، یکی از متصدیان موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک که برای تحقیق روی خزندگان به ترکیه سفر کرده بود، تصمیم گرفت روی سم گونه‌های نادر عنکبوت و عقرب تحقیق کند. او بعد از اینکه متوجه شد این سم‌های کشنده و بسیار ارزشمند هستند ومیلیون‌ها دلار ارزش دارند، به جمع‌آوری آنها پرداخت و تصمیم گرفت آنها را از ترکیه خارج کند و به آمریکا ببرد.

دستگیری قاچاقچی عنکبوت در فرودگاه استانبول

او روز دوشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی استانبول شد و قصد داشت که نمونه‌های رتیل و عنکبوت و عقرب را که در چندین چمدان جای داده بود، با خود از کشور خارج کند.

در فرودگاه زمانی که چمدان‌هایش وارد گیت بازرسی فرودگاه شد، یکی از ماموران بازرسی با صحنه عجیبی مواجه شد، آن چه در دستگاه دیده می‌دید باور کردنی نبود، چیزهای عجیبی دیده می‌شد. بنابراین چمدان‌ها و صاحبش را به کناری بردند و بعد از بازکردند چمدان‌ها آن چه می‌دیدند باور نمی‌کردند. در ظرف‌های پلاستیکی انواع رتیل و عنکبوت همراه با مایع عجیب وجود داشت.

بلافاصله پلیس ترکیه در جریان قرار گرفت. ماموران پلیس در بازرسی از چمدان‌ها ۱۵۰۰ عنکبوتی از جمله رتیل و تعداد زیادی عقرب کشف کردند.

به گفته پلیس ترکیه نمونه‌های کشف شده بومی ترکیه هستند و می توان دی ان ای آنها را کپی کرد و از سم آنها در ساخت دارو استفاده کرد.

پلیس ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سم این عنکبوت‌ها برای تولید دارو دارای ارزش مالی بسیار بالایی هستند و از این رو خروج این گونه‌های حیوانی به خارج از کشور اکیدا ممنوع است.

بر اساس تحقیقات پلیس ارزش بازار یک لیتر داروی حاصل از زهر عقرب ۱۰ میلیون دلار است.

این فرد طبق قانون مبارزه با قاچاق ترکیه دستگیر و به زودی محاکمه خواهد شد.

کد خبر 852426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    دزد در هر لباس و تخصصی دزده .