پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

قرار است حسن یزدانی پس از دوری ۷ماهه از کشتی در تورنمنت مجارستان که ۱۷ تا ۲۰خردادماه برگزار می‌شود، روی تشک برود.

حسن یزدانی

همشهری آنلاین: پس از کش‌وقوس فراوان و گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره نحوه انتخاب کشتی‌گیر وزن ۸۶کیلوگرم تیم ملی ایران برای حضور در المپیک پاریس مشخص شد. طبق اعلام فدراسیون کشتی حسن یزدانی به تورنمنت مجارستان خواهد رفت و سپس با بررسی شرایطش ملی‌پوش ایران در این وزن معرفی خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود آرون بروکس آمریکایی و نایفانوف روس به مجارستان خواهند آمد و تصور بر این بود که سطح این رقابت‌ها بالاست؛ ولی حالا با اعلام فهرست اولیه کشتی‌گیران حاضر در تورنمنت مجارستان مشخص شده است که ترنت هیدلی نماینده کشتی آمریکا در این وزن است و نایفانوف هم در مجارستان غایب است. تنها کشتی‌گیران سرشناسی که نام‌شان در لیست قرار دارد، عظمت دولتبیکوف از قزاقستان دارنده ۲مدال برنز جهان، و مایلس آمینه از سن‌مارینو دارنده مدال برنز جهان و المپیک‌اند. با توجه به عملکرد این ۲کشتی‌گیر در سال‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد دیدار یزدانی با دولتبیکوف تنها فرصت جدی برای محک‌خوردن کشتی‌گیر ایرانی است.

حسن یزدانی پس از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد و هنوز در اردوی تیم ملی حاضر نشده است. این غیبت طولانی سبب شده که کادر فنی برای حضور او در المپیک تردیدهایی داشته باشند، این که یزدانی توان کشتی‌گرفتن در این میدان بزرگ را دارد یا نه. در فضای مجازی فیلم‌هایی منتشر شده که یزدانی را در باشگاه خودش و در حال مرور فن با یگانه جعفری، کشتی‌گیر بازنشسته ۷۰کیلوگرم، نشان می‌دهد. حالا باید منتظر ماند و پس از ۷ماه دوری از کشتی، شرایط یزدانی را در بوداپست دید. عملکرد او در این میدان تکلیف دوبنده این وزن ایران در المپیک پاریس را مشخص می‌کند. به‌نظر می‌رسد درصورت آماده‌نبودن یزدانی، فدراسیون کامران قاسمپور را در تورنمنت‌ ساسالی ایتالیا محک می‌زند.

کد خبر 852403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha