پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

۸ تیم امشب برای صعود به نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف هم می‌روند؛ پرسپولیس و استقلال قبلا توسط شگفتی‌سازها حذف شده‌اند

ملوان پرسپولیس

همشهری آنلاین- جام حذفی فوتبال ایران امشب ۴ تیم نیمه‌نهایی‌اش را خواهد شناخت. امسال در جام‌حذفی ایران تیم استقلال در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و تیم پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شدند و قهرمان این رقابت‌ها قرار است از میان سایر تیم‌ها انتخاب شود. تیم‌هایی که سرشناس‌ترین آنها سپاهان و تراکتور هستند و البته ملوان هم دومین تیم پرافتخار در میان تیم‌های حاضر در این مرحله محسوب می‌شود.

سپاهان – ملوان

در بین ۸ تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی، پرافتخارترین تیم‌ها همین دو تیم هستند که امشب باید در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم بروند. ملوان ۷ بار و سپاهان ۴ بار فینالیست جام‌حذفی بوده‌اند اما سپاهان به‌دلیل اینکه همه فینال‌هایش را برده بیشتر از انزلی‌چی‌ها جام قهرمانی دارد. سپاهان در سال‌های ۸۳، ۸۵، ۸۶ و ۹۲ به فینال جام‌حذفی رسیده و هر ۴ بار هم قهرمان شده است. اما زردپوشان دقیقا ۱۱ سال است رنگ فینال را به خودشان ندیده‌اند. ملوان هم ۷ بار به فینال رسیده که آخرین آنها سال ۹۰ بوده و ۳ بار هم قهرمان شده که آخرین آنها در سال ۶۹ اتفاق افتاده است. این دو تیم با کوله‌باری از افتخار در این مرحله به یکدیگر رسیده‌اند، در حالی که ملوان هنوز با یک تیم لیگ برتری روبه‌رو نشده و سپاهان هم فقط شمس‌آذر قزوین را از لیگ برتر شکست داده است. برنده این مسابقه را می‌توان بخت اول قهرمانی در این رقابت‌ها دانست، به‌خصوص اگر این برنده ملوان باشد که در صورت صعود در مرحله نیمه‌نهایی میزبان خواهد بود.

تراکتور – مس رفسنجان

تراکتور یک بار با مس کرمان فینال جام حذفی را برگزار کرد و با شکست این تیم قهرمان شد. تیم پرهوادار تبریزی‌ها با این خاطره از نام مس، این بار در مرحله یک‌چهارم نهایی به مس رفسنجان برخورد کرده است. مس رفسنجان با محرم نویدکیا از شگفتی‌سازهای جام‌حذفی است و استقلال را در همان مرحله نخست از دور رقابت‌ها حذف کرده است. مس بعد از استقلال توانست پیکان را هم در ضربات پنالتی از رقابت‌ها حذف کند و به این مرحله برسد. در آن سوی میدان اما تراکتور با پیروزی بر چوکای تالش و ذوب‌آهن به جمع ۸ تیم رسیده است. چوکا که اساسا در برابر تراکتور حاضر نشد و ذوب‌آهن هم در ضربات پنالتی شکست خورد. جدال تراکتور و مس از ساعت ۱۹ امشب در ورزشگاه یادگار امام برگزار خواهد شد.

گل‌گهر – هوادار

اوزونیدیس یونانی گل‌گهر را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی رسانده تا یکی از دو سرمربی خارجی حاضر در این مرحله باشد. آخرین سرمربی خارجی که برنده جام حذفی فوتبال ایران شده برانکو ایوانکوویچ است که در سال ۹۸ و در آخرین فصل حضورش در پرسپولیس دبل کردو از فوتبال ایران رفت. یک سال قبل از او هم وینفرد شفر توانسته بود با استقلال به قهرمانی جام حذفی برسد و بعد از آنها دیگر خارجی‌ها توفیقی در این مسابقات نداشته‌اند. حالا اوزونیدیس که در لیگ برتر بازی‌های خوبی کرده اما به اندازه بازی‌هایش امتیاز نگرفته در جام‌حذفی به دنبال احقاق حق خودش و سیرجانی‌ها است. حریف او هوادار است که با آمدن مسعود شجاعی دچار تحول شده و نتایج خوبی گرفته است. اما به نظر می‌رسد که شکل بازی گل‌گهر برای موفقیت در جام حذفی مناسب‌تر است.

چادرملو اردکان – آلومینیوم اراک


آلومینیوم اراک که با حذف پرسپولیس کار بزرگی در جام‌حذفی انجام داده پیش از آن هم نساجی قائمشهر را با نتیجه یک بر صفر حذف کرده بود. در واقع آلومینیوم در این ۲ بازی قهرمان‌های ۲ دوره اخیر جام‌حذفی را کنار زده و به جمع ۸ تیم رسیده است. حریف اراکی‌ها چادرملو است که به عنوان تنها تیم لیگ‌یکی در این مرحله حضور دارد. تیم متمول لیگ‌یک که کار صعودش از آن لیگ کمی به مشکل خورده امروز میزبان آلومینیوم است و احتمالا حواسش بیشتر به دنبال همان لیگ‌یک است تا جام حذفی.

کد خبر 852361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha