جمعه ۱۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس کوزوو و اتحادیه اروپا اعلام کردند یک گور دسته جمعی را در شرق این استان جدا شده از صربستان کشف کرده‌اند

خبرگزاری آلمان از پریشتینا گزارش داد، کریستوف لمفالوسی (Christophe Lamfalussy)، سخنگوی ماموریت تقویت اجرای قانون اتحادیه اروپا در کوزوو گفت بقایای اجساد دستکم هشت تن در این منطقه کشف شده است.

وی گفت کارشناسان قضایی در حال حاضر مشغول کار بر روی این گور دسته جمعی هستند و افزود: "ما ظنین هستیم که آنها قربانیان سال 1998 هستند." نبش قبر روز پنجشنبه آغاز شده و انتظار می‌رود تا روز یکشنبه به طول بینجامد.

کوزوو که 90 درصد جمعیت آن را آلبانی‌تبارها تشکیل می‌دهند، صحنه جنگ خونین چریکی میان شورشیان آلبانیایی و نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی صرب بود.

تعدادی از سیاستمداران عالیرتبه و مقامات امنیتی صرب از جمله اسلوبدان میلوشویچ به خاطر جنایت‌های رخ داده در کوزوو در برابر دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل قرار گرفتند.

ناتو با خارج کردن نیروهای بلگراد از کوزوو در سال 1999 به درگیری‌ها پایان داد و در همین حال راه را برای اعلام استقلال یکجانبه این استان در سال گذشته میلادی هموار کرد.[اعلام استقلال کوزوو]

کد خبر 85177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز