سردار آزمون در یک نبرد حیثیتی درخشان ظاهر شد؛ حالا شانس حضور همزمان او و مهدی طارمی در لیگ ایتالیا افزایش یافته است.

طارمی و آزمون

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

پیش از بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا بین رم و لورکوزن، کمتر کسی انتظار داشت اسم سردار آزمون در بین نفرات اصلی تیم ایتالیایی گنجانده شود؛ مخصوصا از آن جهت که طول دقایق بازی او در لیگ اروپا بسیار اندک بود و به‌نظر نمی‌رسید کادرفنی برنامه چندان جدی‌ای برای استفاده از او در این رقابت نیز داشته باشد. با این حال سردار در کمال تعجب فیکس شد و با نمایش خوبی که ارائه داد، روی معادلات مربوط به آینده‌اش هم اثر گذاشت.

چرا این یک نبرد حیثیتی بود؟

دیدار رم و لورکوزن غیراز آنکه نیمه‌نهایی یک تورنمنت مهم اروپایی بود و از این نظر حساسیتی مشهود و غیرقابل انکار داشت، برای شخص سردار آزمون نیز یک مسابقه حیثیتی به شمار می‌رفت. می‌دانید که او اصلا بازیکن لورکوزن است اما به رم قرض داده شده و باشگاه ایتالیایی درصورتی که خواهان قطعی کردن حضور مهاجم ایرانی باشد، باید بند فسخ ۱۲میلیون یورویی سردار را فعال کند. این اواخر خبری به‌طور گسترده در منابع ایتالیایی منتشر شد مبنی بر اینکه نه لورکوزن علاقه‌ای به تمدید قرارداد آزمون دارد و نه رم حاضر است چنین هزینه‌ای برای در اختیار داشتن او بپردازد. این اخبار، تعبیر «از اینجا رانده و از آنجا مانده» را در مورد آزمون تداعی می‌کرد که زیبنده این بازیکن نبود، مخصوصا که او هر زمان در رم به بازی گرفته شده، توانایی‌هایش را نشان داده است. در چنین میدانی اما سردار فیکس شد و با گرفتن یک خطای پنالتی و به شماره انداختن نفس لورکوزنی‌ها، ارزش‌های خودش را به هر دو تیم و هوادارانش به خوبی نشان داد. اگرچه با خروج سردار از زمین و تبدیل برتری ۲گله رم به تساوی ۲- ۲نهایتا تیم ایتالیایی اوت شد اما شخص آزمون برنده بزرگ این بازی بود، چرا که در بهترین ویترین خودی نشان داد.

آماری که قابل چشم‌پوشی نیست

قبلا هم نوشته‌ایم که آزمون با توجه به دقایق بازی‌اش در لورکوزن واقعا عملکرد قابل تاملی داشته و نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. او این بار هم ارزش‌هایش را به رخ کشید و در شرایطی که طی اتفاقی نادر در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، به خوبی پاسخ اعتماد کادرفنی را داد. به‌طور کلی سردار در تمامی مسابقات این فصل ۷۷۷دقیقه برای رم به میدان رفته، ۳گل زده و ۴پاس گل داده یا پنالتی گرفته. این یعنی او هر ۱۱۱دقیقه به‌طور مستقیم روی یک گل رم تأثیرگذار بوده و واقعا در آن سطح آمار بدی نیست. هرچند مصدومیت‌ها هم بلای جان آزمون بوده. در همین دیدار اخیر مقابل لورکوزن هم او دقیقه۷۲به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ترکیب خارج شد.

زوج خط حمله در سرزمین چکمه؟

حالا دیگر باشگاه اینتر هم به‌طور رسمی اعلام کرده مهدی طارمی جذب شده و او فصل آینده برای نراتزوری توپ خواهد زد. از این سو عملکرد نسبتا موفق سردار آزمون هم احتمالا مدیران رم را برای حفظ او مصمم‌تر خواهد کرد و هیچ بعید نیست که زوج اصلی خط حمله تیم ملی ایران، به‌طور همزمان در سرزمین چکمه بازی کنند؛ اتفاقی که با توجه به کمبود لژیونرهای ایرانی در لیگ‌های معتبر اروپایی می‌تواند ارزشمندتر هم باشد.

کد خبر 850829
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha