جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

سازمان برنامه عمران ملل متحد در گزارشی گفت که کار بازسازی غزه ممکن است تا قرن بعدی به طول انجامد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اگر بازسازی غزه همانند جنگ‌های سابق انجام شود، تا ۸۰ سال طول خواهد کشید و تا قرن بعدی ادامه خواهد یافت.

این سازمان گفت در صورتی که مصالح لازم به سرعت وارد غزه شود و کار بازسازی با سرعت پیش برود، می‌توان امیدوار بود که این کار تا سال ۲۰۴۰ به اتمام برسد.

در این گزارش همچنین آمده است که بازسازی غزه حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد و علاوه بر این تبعات اجتماعی و اقتصادی جنگ چندین نسل را درگیر خود کرده و دهها سال طول خواهد کشید.
به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، برای بازسازی غزه باید ۳۷ میلیون تن آوار ساختمان‌ها جابه‌جا شود که ۳۰۰ کیلوگرم برای هر متر مبع می‌شود و این در حالی است که به دلیل وجود بمب‌ها و مواد منفجره عمل نکرده، کار آواربرداری با خطرات زیادی همراه است.

در این راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز گذشته در گزارشی درباره آمار خسارت‌هایی که جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه وارد کرده است اعلام کرد که مجموعه خسارات اولیه مستقیم تجاوزات اشغالگران علیه نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم اشغالگر همچنین ۱۵ بخش مربوط به کار و زندگی را در غزه نابود کرده که این بخش‌ها عبارتند از بخش مسکن و خانه، بخش خدمات و شهرداری‌ها، بخش تجاری، بخش صنعتی، بخش دولتی، بخش کشاورزی، بخش بهداشت، بخش آموزشی، بخش رسانه، بخش تفریح و هتل‌ها، بخش ارتباطات و اینترنت، بخش حمل و نقل و بخش برق. در این بخش‌ها ده‌ها هزار نفر شغل و تجارت خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 848978
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمود خانلاری IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 0
    در مسئله مقاومت مردم غزه متاسفانه نه تنها کمک نکردند بلکه خیانت کردند. امیدوارم در مسئله بازسازی مشارکت مردمی جهان اسلام و آزادگان دیگر جان از امت های دیگر کار بازسازی و جریان زندگی این مردم مظلوم را تسریع کند. بازسازی غزه مسئله تمام آزادگان جهان باید باشد همانگونه که خود مسئله غزه مسئله احرار از امت های مختلف شده است.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 2
    از بازسازی خرمشهر و آبادان چه خبر ... ملت خودتون رو ول کردید چسبیدیم به مشت خارجی که دشمن تک تک ایرانی و سربلندی ایران هستند
  • خریدار ضایعات IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 1
    نه بابا کارو بدن دست خریداران ضایعات یه ماهه کار جمع میشه
  • امیر من IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام و خسته نباشید یک کشور کوچک تازه با همکاری جهانی تا سال 2050 فقط ترمیم میشه نیم قرن هم تا به نقطه اول برسه زمان میبره یعنی یک کشور 80 سال عقب می افته حالا این وسعت جنگ را به جهانی تبدیل کنید و دیگر هیچ کشوری به هیچ کشوری نمی تواند کمک کند چون خودش درگیر جنگ است و این خرابی فقط یکطرف ماجرا هستش کشته ها بی خانمان ها و قحطی بیداد خواهد کرد چون جهان درگیر جنگ هست و کشت و زار ثابتی نخواهیم داشت و همه در آتش خواهد سوخت این تازه در صورتی هستش که جنگ های اتمی صورت نگرفته باشد چون در آنصورت کره زمین آلوده کامل خواهد شد و زمین مساعد برای ادامه بقاء نخواهد بود بس جنگ راه حل مناسبی برای به اثبات رساندن حرفهایمان نخواهد بود با عمل خوب حرفهایمان را ثابت کنیم مثال با جنگ نکردن ایران در جنگ غزه و اسرائیل چه برگ مهمی را در دست دارد این یعنی ثابت کردن رفتارمان هست که قابل تحسین دنیا شده است و همین امر باعث اعتراض های کشورهای دنیا با این مسئله جنگ اسرائیل و غزه شده است بیام بیشتر با همدیگر مهربان‌تر باشیم مثل کشور ژاپن بهترین الگو در مهربانی و احترام هستش و همیشه هم کشور موفقی بوده و هستش
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با وجود چنین دیوانه جنایتکاری که چهل هزار نفر مسلمان را تکه تکه کرده وخانه هایشان را برسرشان خراب کرده و این جنایتکار در منطقه ما زندگی می کند ساخت بمب اتمی یا هسته ای یا هر بمب مخرب بازدارنده ای ضروری است