پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: فرانسه آمریکا را اصلی‌ترین عامل نفرت جهانی از غرب دانست.

به گزارش لا پرنسا لاتینا،دومینیک دوویلپن نخست وزیر فرانسه اعلام کرد:اشغال عراق توسط  آمریکا،خشونت‌ها علیه جهان غرب را افزایش داده و منجر به ایجاد شکاف سیاسی میان کشور‌های اروپایی شده است.

دوویلپن گفت:اروپا از زمان اشغال عراق همچنان وحدت خود را بازنیافته است.دومینیک دوویلپن که این سخنان را در دانشگاه لیل بیان می‌کرد افزود:جنگ برای مردم عراق دموکراسی نیاورده است، بلکه باعث افزایش ترس و شکاف سیاسی در غرب و خشونت علیه این بخش از جهان شده است.

دوویلپن با اشاره به جنگ علیه عراق که فرانسه مخالفت خود را با آن نشان داد،گفت:"این جنگ مکانیزم‌های بین‌المللی جهت دستیابی به توافقاتی درباره حساس ترین مسائل جهانی را تضعیف کرد،او بحرانی شدن اوضاع در فلسطین اشغالی را نمونه‌ای از وخیم تر شدن شرایط بین المللی توصیف کرد.

نخست وزیر فرانسه که به جد با جنگ علیه عراق مخالفت کرده بود در سخنان خود عراق را به مثابه آزمایشگاهی برای توسعه تروریسم بین‌المللی توصیف کرد.

دوویلپن پس از ارائه تحلیلی از شرایط بحرانی موجود ،خواستار اتخاذ سیاست خارجی کاملا مستقلی از سوی اتحادیه اروپا شد.او گفت‌:نمی‌خواهد روزی فرا رسد که فرانسویان واروپاییان با رها کردن برنامه‌های اجتماعی و سیاسی خویش زیربار سیاست‌های قدرت‌هایی خارج از این اتحادیه بروند.

کد خبر 8486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز