به گزارش گروه علمی- فرهنگی روزنامه همشهری، اندرو هیچکاک محقق دانشگاه واشنگتن در یک مطالعه جدید از ابزار گوگل آنالایتیک برای بررسی آمار بازدیدکنندگان از وب سایت خود استفاده کرد و در کمال تعجب متوجه شد از میان کاربران دامین شرکت مایکروسافت80، درصد با استفاده از گوگل، وب سایت او را یافتهاند و تنها 20 درصد از یکی از دو موتور جستوجوی خود مایکروسافت، یعنی ام اس ان و یا لایو (live.com) استفاده کردهاند.
هیچکاک با استفاده از همین روش متوجه شد که برخلاف کارمندان مایکروسافت، کارمندان گوگل و یاهو وفاداری بیشتری نسبت به موتور جست وجوی شرکت خود داشته به طوری که تقریباً 100درصد از کارمندان گوگل از همین موتور جستوجو استفاده می کنند و 64 درصد از کارمندان یاهو نیز وفادار به موتور جستوجوی یاهو هستند.