مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران به شایعات پیرامون قرارداد اتوبوس‌های چینی و روند نوسازی ناوگان رو سطحی حمل و نقل تهران واکنش نشان داد. 

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده در تور بازدید خبرنگاران از روند نوسازی اتوبوس‌های تهران گفت: در دوره چهارساله پنجم مدیریت شهری تنها ۱۰۰ اتوبوس در تهران نوسازی شد درحالی که طی ۲سال اخیر که از دوره ششم مدیریت شهری می‌گذرد ۸۶۲ اتوبوس نو وارد مدار کرده‌ایم.

به گفته او هم اکنون ۲۵۰۰ اتوبوس در شهر مردم را جابجا می‌کنند اما قرارداد اتوبوس‌های نو با شرکت‌های ایرانی به ظرفیت ۲۵۰۰دستگاه بسته شده و پیش پرداخت آن در ماه جاری داده می‌شود تا اتوبوس‌های ایرانی در تهران خدمت رسانی کنند. همچنین اتوبوس‌های برقی چینی نیز پس از پرداخت مبلغ پیش قرارداد تا ۶ماه به تهران اضافه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در طول ۲ سال برای خرید ۵ هزار اتوبوس شهری قرارداد بستیم، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده ایم که یک عده خوششان نیامد و حرف از فساد می‌زنند اما ما محکم و بدون حاشیه مسیر خود را در این زمینه جلو می‌رویم.

علیزاده همچنین در خصوص شایعه انعقاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت ساختمان سازی چینی برای اتوبوس برقی توضیح داد: این شرکت قرار است در ازای توافقی که با مقامات داشته فقط در عرصه تامین مالی به تهران کمک کند و شایعه مطرح شده بی اساس است.

او با انتقاد از اینکه اعضای شورا که می‌گویند قرارداد را ندیده‌اند، کم لطفی می کنند، گفت: قرارداد حاضر است البته نباید به حاشیه کشانده شود و مردم را از ماموریت اصلی منحرف کنند. مهمترین ماموریت ما تامین ۲۵۰۰ اتوبوس است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در ضمن دوستانی که اعتراض به عدد مقرر شده اتوبوس های بازسازی شده می‌کنند باید بدانند که در دوران مدیریت خودشان تنها ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کردند. این افراد امروز چه استدلالی دارند که ما ظرف ۴ سال نتوانیم این اعداد را مقرر کنیم.

خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی چگونه است؟

علیزاده درباره وردات اتوبوس های برقی گفت: مهمترین موضوع در اتوبوس برقی باتری آنهاست. اتوبوس برقی در نظر گرفته شده بیشترین پیمایش را برای مردم خواهد داشت؛ چیزی بالغ بر بالای ۲۷۰ کیلومتر. همچنین مانند اتوبوس‌های تولید داخل، خدمات پس از فروش برای اتوبوس برقی در نظر گرفتیم. در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده داخلی برای تامین خدمات پس از فروش این اتوبوس ها هستیم و قرار است ظرف ماه جاری برای خدمات پس از فروش به یک تا دو تولید کننده داخلی واگذار کنیم که در آینده دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های فعلی در روزهای عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند، گفت: اتوبوس‌های فعلی را در منطقه غرب تهران نوسازی کردیم تا جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شود. ما تا پایان دوره مدیریت شهری تمام تلاشمان را می کنیم که ۵ هزار اتوبوس را آماده کنیم.

او درباره ویژگی های این اتوبوس‌ها نیز گفت: این ۵ هزار اتوبوس ۱۲ متری است و در خطوط اتوبوس استفاده می‌شود.

علیزاده در پایان با اشاره به حل اختلاف با ایران‌خودرو گفت: کار را با ایران‌خودرو پیش می بریم. جلساتی برگزار شده و قول دادند که ظرف ۲ ماه آینده مشکلات را حل کنند.

کد خبر 847988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    یک ضرب المثل قدیمی هست که می گویند "بدم بمیر و بدم" شما اتوبوس ها را نو کنید مردم با رغبت سوار شوند لازم نیست مرتب خودتان را با دوره قبل مقایسه کنید. ظاهرا مرتب سیاسی کاری هم می کنید، مردم با این چیزها گول نمی خورند کارتان را درست انجام دهید مردم می فهمند.
  • م IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    شهردار تهران و تیمش باید متخصص پاکدست و بدور از سیاست زدگی به مردم خدمت نمایند. وظیفه شهرداری خدمت به مردم است.