پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

روند افزایشی قیمت سکه که از هفته‌های گذشته آغاز شده بود در این هفته نیز تداوم یافت و موجب شد تا هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید با یکسان شدن قیمت در بازار آزاد طی روز دوشنبه به 221‌هزارو 500 تا 223‌هزار و830‌تومان به فروش رسد.

روند افزایشی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی طی هفته‌های اخیر در حالی ادامه دارد که قیمت انواع فلزات گرانبها در بازارهای جهانی طی هفته‌های گذشته با فراز و نشیب چندانی مواجه نبوده و اغلب کارشناسان و دست‌اندرکاران بازار طلا در کشور بر تاثیر‌پذیری حداقلی بازارهای داخلی از نوسان قیمت‌های جهانی تاکید می‌کردند. اما این روزها که بار دیگر روند افزایشی قیمت فلزات گرانبها در بازارهای جهانی آغاز شده ، برخی این افزایش قیمت را در نوسان قیمت بازارهای جهانی دخیل می‌دانند.

با افزایش قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم و جدید بهار آزادی به حدود 223‌هزار تومان،
 قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی نیز به 117‌هزارو 500 تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی در بازار به 60 تا 61‌هزارو 700‌تومان رسید. همچنین قیمت هر گرم طلای 18‌عیار زرد به بیش از 22‌هزارو 500‌تومان افزایش یافته است.

با این وجود قیمت هر اونس طلا طی روز دوشنبه در بازار بین‌المللی فلزات گرانبها 937 دلار و 4سنت فروخته شد و قیمت هر اونس نقره به 14دلار و یک دهم سنت و هر اونس پلاتین به هزار‌و 201‌دلار و 5سنت رسید.همچنین دبیر اتحادیه طلا و جواهر از افزایش قیمت سکه در بازار خبر داد و دلیل افزایش قیمت انواع سکه را مربوط به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و افزایش هر اونس طلای جهانی قلمداد می‌کند.

محمد کشتی آرای، در مورد پیش‌بینی قیمت انواع سکه در بازار نیز، گفت: البته امکان افزایش قیمت سکه در بازار درصورت افزایش مجدد قیمت جهانی هر اونس طلا وجود دارد، اما با این وجود پیش‌بینی قیمت سکه با توجه به نوسان‌های این بازار بسیار سخت است. با این وجود واحد مرکزی خبر قیمت هر قطعه‌ سکه‌ تمام‌ بهار آزادی‌ طرح جدید طی روز دوشنبه در بازار تهران را 223هزار و 830‌تومان، قیمت هر قطعه‌ سکه‌ نیم‌ بهار آزادی را 117‌هزار و 500 و هر قطعه سکه ربع بهار آزادی را 61 هزارو 700‌تومان اعلام کرده است.

قیمت یکسان  سکه  طرح جدید و قدیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین با اعلام خبر یکسان شدن قیمت سکه طرح جدید و قدیم در هفته‌های اخیر گفت: طی سال‌های اخیر با توجه به کمبود سکه طرح قدیم در بازار، قیمت سکه طرح قدیم همواره نسبت به سکه طرح جدید گران‌تر بود. کشی آرای، افزود: در بهمن ماه سال گذشته با ورود انواع سکه‌های یادبود سی امین سال پیروزی انقلاب به بازار توسط بانک مرکزی و وفور انواع سکه‌ها در بازار، قیمت سکه طرح قدیم کاهش یافت به‌نحوی که به میزان قیمت سکه طرح جدید رسیده است.

کد خبر 84644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز