همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره شرکت بورس و اورق بهادار از برنامه واگذاری بلوکی بانک‌های صادرات و تجارت در بورس خبرداد و اعلام کرد پس از واگذاری حفاری شمال، نوبت به واگذاری بیمه‌ها می‌رسد.

غلامرضا خلیل ارجمندی گفت: براساس برنامه‌های هماهنگ شده با سازمان خصوصی‌سازی، قرار است هر یک از بانک‌های صادرات و تجارت دو بلوک 5 درصدی سهام خود را در بورس عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر عضو هیات مدیره شرکت بورس و اورق بهادار با بیان اینکه هر یک از عرضه‌های مذکور در دو مرحله صورت خواهد گرفت، افزود: یعنی بانک صادرات در دو مرحله دو بلوک 5 درصدی و بانک تجارت نیز در دو مرحله دو بلوک 5 درصدی از سهام خود را عرضه خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه بانک صادرات هر یک از بلوک‌های 5 درصدی خود را به فاصله یک ماه عرضه و بقیه سهام را نیز تا پایان سال عرضه می‌کند، تصریح کرد: هر یک از بلوک‌های مذکور 840 سهم را شامل می‌شود.

به گفته ارجمندی در حال حاضر حدود 49 درصد سهام بانک صادرات متعلق به دولت است که قرار است 29 درصد آن تا پایان سال به بخش خصوصی از طریق بورس واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق عرضه سهام بلوکی بانک‌های مذکور مشخص نشده است، اظهارداشت: سازمان خصوصی‌سازی قیمت پایه‌ای نیز برای عرضه‌ها پیشنهاد کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت بورس و اورق بهادار افزود: بانک ملت نیز فعلا عرضه سهام ندارد، زیرا بلوک‌های سهام خود را در بورس عرضه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه مشمول واگذاری سهام نیز در حال آماده سازی سهام شرکت‌های خود برای عرضه در بورس هستند، اما قطعا سهام هیچ یک از شرکت‌های بیمه در تیرماه جاری عرضه نخواهد شد.

ارجمندی ادامه داد: شرکت بیمه آسیا تقریبا پرونده‌های خود را برای عرضه سهام آماده کرده است، اما شرکت بورس در حال بررسی واگذاری سهام شرکت حفاری شمال است و پس از عرضه سهام این شرکت، سهام بیمه ها نیز از مردادماه سال جاری به بعد واگذار خواهند شد.

به گزارش مهر، 6 درصد سهام بانک صادرات ایران در 16 خردادماه سال جاری به تعداد یک میلیارد و 8 میلیون و 180 هزار سهم به قیمت هر سهم هزار و یک ریال در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

علاوه بر آن، 40 درصد سهام بانک صادرات متعلق به بخش سهام عدالت، 5 درصد آن نیز متعلق به کارکنان بانک است؛ بنابراین با این واگذاری‌ها 51 درصد بانک صادرات خصوصی می‌شود، این در حالی است که 20 درصد سهام بانک متعلق به دولت و 29 درصد نیز به صورت تدریجی و بلوکی عرضه خواهد شد.

کد خبر 84637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز