سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از مناطق شهری عراق، انفجار یک بمب در یک بازار شهر کرکوک باعث کشته شدن حداقل 30 نفرو زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

به گزارش شبکه الجزیره، این حمله در روزی صورت گرفت که سربازان آمریکایی پس از 6 سال از بغداد و دیگر شهرهای اصلی عراق خارج شدند و کنترل امنیت کشور به‌طور رسمی به نیروهای عراقی واگذار شد.

10 روز قبل هم انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در این شهر شمالی عراق باعث کشته شدن 70 نفر شد که مرگبارترین حمله تروریستی در سال‌جاری به حساب می‌آید.

ارتش آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد که چند ساعت قبل از پایان مهلت خروج نیروهای آمریکایی از شهرهای عراق، 4‌سرباز آمریکایی در جریان یک حمله در بغداد کشته شده‌اند.

نمایندگان پارلمان عراق به تازگی طرح منطقه کردستان را برای الحاق کرکوک به این منطقه رد کرده و آن را مغایر با قانون اساسی عراق دانسته بودند.

پارلمان کردستان عراق که از خودمختاری برخوردار است، پیش از این طرحی را به تصویب رسانده بود که براساس آن، نمایندگان کردستان، خواستار الحاق منطقه کرکوک به این منطقه برای همه‌پرسی در 25 ژوئیه و همزمان با انتخابات در کردستان عراق شده بودند.

کد خبر 84620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز