ریشی سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

سوناک

به گزارش همشهری آنلاین دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفت‌وگو ادعا کرد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه ای حمایت می کند.

او برای دلگرمی و تقویت روحیه طرف صهیونیستی مدعی شد: «ایران به شدت اشتباه محاسباتی کرده و به طور فزاینده ای در صحنه جهانی منزوی شده است.» سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال تاکید کرد: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و تنها ناامنی را در خاورمیانه عمیق‌تر می‌کند.

او همچنین به تحولات غزه اشاره و ادعا کرد که به شدت نگران تشدید بحران انسانی در این منطقه است. سوناک اضافه کرد که لندن خواهان افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به داخل این باریکه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه، مدعی شد: بسیار ناامید کننده است که حماس در آخر هفته مانع از توافقی شد که می توانست جان فلسطینی ها را نجات دهد و آزادی گروگان ها (اسرای اسرائیلی) را تضمین کند.

اما اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اقدام تنبیهی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

کد خبر 845056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • US ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 4
    از خدا بترسید اگر بنده ی خدا هستید ، از بنده های شیطان ترس به دل راه ندهید .
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      5 1
      ای لعنت بر اونی که سفارت انگلستان را دوباره باز کرد
  • انا عمار IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    15 14
    بیش از ۶ ماه است که صهیونیست های جنایتکار اسرائیلی مردم غزه را سلاخی میکنند و اروپائیان صمم بک و کورند و خودشان را به نفهمی زدند اما بدانند که دوران بزن در رو تمام شده بزنید ویران میشوید اسمی ، زنده باد امام خامنه‌ای و درود بر سپاهیانش که عزت و اقتدار ایران را آشکار نمودند ، جانم فدای امام خامنه‌ای
  • کیوان IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 3
    این خیلی خیلی بهتر از هر ایرانی میدونه که ثابت خاورمیانه با حذف اسرائیل امکان پذیره منتهای مراتب تو یک عمل انجام شده قرار گرفته که هیچ راه فراری براش وجود نداره مگر اینکه به دشمنان اسرائیل یه چراغ سبز نشان بده
  • بهروز IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 3
    مردک حرف مفت زده . مردک انگلیسی عقب افتاده
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    4 4
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    7 3
    نوکر هندی دنبال کسب رضایت ارباب سفید است.....
  • شریف IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 3
    آقاریشی،شرمسار وخجل باش ازاینهمه جنایت وکودک کشی ولدنامشروعت اسرائیل...حالاطلبکارم شدی؟...لعنت خدابه تووحامیان رژیم کودک کش وحشی
  • رضا IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 3
    این ریشی بگرده ببینه پدرش کیه صاحبش حتما صهیونیستی بوده صاحب صاحب چون به انگلیسی ها گفته زکی
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      5 3
      درود بر دلاور مردان ایران زمین درود بر سربازان ایران زمین درود بر سردار حاجی زاده وگروه هوا فضای سپاه درود و هزاران درود
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    6 2
    لعنت بر انگل زیم همان انگلیس خود شیطان است
  • یحیی آموزانی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    4 2
    آقای سوناک من به شما می گویم عجله نکنید آقای سوناک خیلی تند رفتید آقای سوناک
  • FR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 1
    گروه هفت بهتر هست دنبال چاره برای مشکلات عدیده در اروپا باشندبجای دخالت در امور کشور های دیگر.اینا هنوز در دوران گذشته زندگی می کنند و تغییرات دنیا را هضم نکردند.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    1 1
    انگلیس از آب گل آلود ماهی میگیرد وتمام بدبختی مردم از سیاست انگلیس است سیاست هویج و چماغ
  • حسین IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    ایران اسلامی باید با انگلیس خبیث همانند آمریکای جنایتکار قطع رابطه کند تا پوزه این عجوزه پیر استعمار گر را بخاک بمالد.