سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

در ادامه انتقاد نهادها و افکارعمومی عربی و اسلامی از نقش اردن در حمایت از اسرائیل در جریان حمله موشکی، وزیر خارجه اردن در مواضعی به مشارکت این کشور در هدف قرار دادن موشک‌های ایران اذعان کرد.

اردن - اسرائیل و اردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در پی فشار محافل سیاسی و رسانه‌ای و شخصیت‌های عربی و اسلامی در پی افشای نهادهای نظامی و رسانه‌ای از نقش مشکوک اردن در مشارکت در رهگیری برخی موشک‌های سپاه پاسداران در عملیات ضد صهیونیستی شنبه شب، وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه به مشارکت این کشور در رهگیری موشک‌های ایران اذعان کرد.

شبکه خبری المیادین شامگاه دوشنبه گزارش داد که «أیمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اذعان کرد که کشورش در رهگیری شماری از پهپادهای پرتاب‌شده از سوی ایران ضد رژیم صهیونیستی، به رژیم اسرائیل کمک کرده است.

این دیپلمات بلندپایه اردنی در سخنانی گفت: اردن از همه ابزارها برای رهگیری هرگونه پرتابه‌ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه اردن گفت: «هر شیء که وارد آسمان ما شود، حریم هوایی ما را نقض کند، به اعتقاد ما خطری برای اردن است، برای پایان دادن به این تهدید هر کاری که در حد توانمان باشد انجام خواهیم داد.»

او افزود: ما کاری را انجام می‌دهیم که باید انجام دهیم (و ما) بدون توجه به اینکه این پهپادها از اسرائیل، ایران یا هر کشور دیگری باشند، همین کار را انجام خواهیم داد. وی افزود: اولویت ما حفاظت از اردن است.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در توصیه‌ای در ارتباط با احیاناً نقش کشور اردن در رهگیری برخی موشک‌های ایران اعلام کرد: توصیه ما به همه حامیان رژیم صهیونیستی این است که قدردان اقدام مسئولانه و متناسب ایران باشند و به جای انتخاب الفاظ نامناسب در ارتباط با ایران، رژیم غاصب صهیونیستی را از انجام شرارت‌های بیشتر که تبعات آن بیشتر از همه دامنگیر این رژیم خواهد بود، بر حذر دارند.

گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کد خبر 844795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IQ ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    22 1
    اردن به خیانت ش اعتراف کرد جالبه من شما اگر متولد دهه شصت یا پنجاه باشیم درک کرده ایم خیانت مصر و اردن و مراکش در جنگ هشت ساله خلبانی هواپیمای جنگی ش در همدان هدف قرار گرفت رفت افتاد اطراف کرمانشاه خلبان با چتر بیرون پرید مردم دستگیرش کردند عراقی نبود اردنی بود یا مصری بودند دست این جماعت به خون شهدای جنگ دفاع مقدس آلوده ست حالا شما میگی اعتراف کرد پدر گور به گورش مزدور صدام بود شاه حسین بی شرف
    • GB ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 8
      خیانت مال وقتی هستش که طرف دوست ما باشه! طرف از اول دشمن بوده...بعد چجوری خیانت کرده؟! واقعا برام سوال پیش اومد
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    21 3
    پس برای همه مشخص و روشن شده است که حمایت اردن از فلسطین و غزه فقط یک شعار بی مورد و بی ارزش بوده است.
    • GB ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      15 9
      خیانت علیه ایران! چی میگین...مثل اینکه یادتون رفت پادشاه اردن بدترین توهین‌ها رو به حاج‌قاسم میکرد...بعد تازه میگین خیانت،طرف چهل ساله با نظام دشمنه! حتی زمان جنگ صدام هم طرف عراق بود
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    17 4
    حمایت اردن جنایتکار از رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    19 5
    اردن از سال 2011 تاکنون یکی از مقر اصلی تروریست های مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است. تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون از طریق اردن وارد سوریه و عراق می شوند.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 5
    دولت اردن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه است.
    • محسن محمدعلی DE ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      1 0
      چرا میگوئید سال۲۰۱۱و ۲۰۱۲؟در سال ۶۷ و جنگ سه دوره شاه حسین اردنی در جلسه حمله اعراب بود ، بعد از جلسه با چرخ بال رفت اسرائیلی‌ها رو خبر کرد ، و همین خیانت باعث شکست اعراب و بقیه هزینه ها گردید که تا به امروز این هزینه ها ادامه دارد.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 3
    صهیونیست ها جنایتکار و با پشتیبانی آمریکا و مزدورانشان سالانه بیش از هزار نفر در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه قتل عام می کنند سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند. مدعیان حقوق بشر چشم خودرا برجنایات صهیونیست‌ها جنایتکار بسته‌اند.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    18 3
    اسرائیل و هم آمریکا در این مدت 7 ماه در جنگ غزه بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. کشورهای اروپایی هم شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در غزه بودن و هستند.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 5
    خیانت به ایران !!!!!!!!!!! از کی اردن طرف ایران بوده در جنگ تحمیلی پادشاه اردن کنار صدام ایستاده بود و علی رغم باور بعضی ها اولین تیر را به طرف ایران پادشاه اردن شلیک کرده نه صدام
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    14 3
    دست نشانده های آمریکا (نیز مثل او که هم کودک کشی می‌کند هم کمک های بشر دوستانه می‌فرستد) هم برای مردم غزه کمک های هوایی با چتر میریزند هم زیر زیری به اسرائیل کمک می کنند کشور های شریک در جنایت مثل اردن و ترکیه و ...
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 4
    آمریکا عناصر داعش را در اردن آموزش داده است منابع آگاه اردنی از اقدام آمریکا در آموزش دادن تروریست های داعش در یکی از پایگاه های نظامی اردن خبر دادند. به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع اردنی تأکید کردند که ده ها تن از اعضای گروه تروریستی داعش در یکی از پایگاه های نظامی این کشور آموزش دیده اند، و این اقدام بخشی از کمک های پنهانی آمریکا به گروه های مسلح مخالف سوریه صورت گرفته است. سایت خبری "ایلاف" به نقل از برخی مسؤولان اردنی آگاه اعلام کرد، که مربیان و نظامیان آمریکایی سال 2012 اعضای داعش را در یکی از پایگاه های مخفی در اردن آموزش داده اند. به گفته این مسؤولان، اعضای داعش که در این دوره های آموزشی حضور داشتند. البته آنها مدعی شدند که آمریکایی ها این تروریستها را قبل از آموزش ارزیابی کرده بودند تا هیچ گونه ارتباطی با گروه های تندرو مانند القاعده نداشته باشند. در فوریه 2012، خبرگزاری "ورلد نت دیلی" آمریکا اعلام کرد که این کشور، ترکیه و اردن در منطقه الصفاری در اردن واقع در منطقه صحرایی در شمال این کشور پایگاه آموزشی را برای آموزش مخالفان مسلح سوری اداره می کنند. نشری
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    8 4
    نابودی اسرائیل 100 درصد فقط واجب است و هم به نفع منطقه و جهان است چون به خاطر اسرائیل و با حمایت همه جانبه آمریکا و غرب؛ مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه فلسطین، غزه، لبنان، سوریه و هم مسلمانان را قتل عام می کند، جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی و هم برای منطقه و جهان مشکلات ایجاد کرده است و هنوز هم مشکلات ایجاد می کند.
  • مولا ورهبر علی ع IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 2
    مذهب واعتقاد مردم اردن اینه شیعیه باید نابود بشه مگه فیلماشو ندید که در روز عاشورا جشن گرفتن در مراکشم همین طور از نسل امیه ومعاویه هستن دیگه حاضر سرب تن ایرانی جماعت نباشه ... نمید‌نن که ما ازنسل حیدر کراریم حید خیبر شکن یاعلی
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 3
    تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون از خاک اردن ضد علیه ارتش سوریه فعالیت می کنند چرا؟ تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون از خاک اردن ضد علیه نیروهای عراقی فعالیت می کنند چرا؟
  • بی نام IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    10 1
    واسه نتان یاهو یک زنجیر درست کردم بندازم گردنش آخه پاپی خوبی هست کمی خنگ هست ولی واسه سرگرمی خوبه
  • لاله IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    هر چقدر غرب متحد هست در دفاع از ظالم خیل سر مون مسلمونیم و اینطوری از مظلوم دفاع میکنیم .و برای اون طرف هم که از مظلوم دفاع میکنه مشکل ایجاد میکنیم
  • علیرضا قربانی از شیراز IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 1
    جانم فدای رهبرم سید علی خامنه ای دستور ، فرمان ،صلاحدید ، را فقط رهبر معظم انقلاب تعیین و امر میکنند و ما همه سرباز و تحت امر ولی مسلمین هستیم ولی ای کاش دستور نابودی کامل اسرائیل و تمام حامیان این رژیم گربه صفت و کودک کش را صادر می‌کردند و نیروهای مسلح این کشور زنا زاده را با خاک یکسان میکردند