مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

جوادنصرتی: دانشمندان می‌گویند به سرنخ‌های جدیدی درباره واقعه سال 1908 تونگوسکا دست پیدا کرده‌اند؛ حادثه‌ای که در آن حدود 80 میلیون درخت در سیبری نابود شد

به گزارش بی‌بی‌سی، دانشمندان می‌گویند پس از پرتاب هر شاتل به فضا مقداری آب به‌صورت نامنظم در فضا پخش می‌شود که ابرهایی در قطبین پدید می‌آورد.

با توجه به این موضوع آنها اعلام کرده‌اند در سال 1908 هم که حادثه تونگوسکا اتفاق افتاد چنین ابرهایی در آسمان مشاهده شده است. با توجه به این شواهد دانشمندان می‌گویند احتمالا یک ستاره‌دنباله‌دار یخی در آن سال باعث بروز این حادثه عظیم شده است.

با گذشت حدود 100سال از این واقعه هنوز دانشمندان نتوانسته‌اند به‌صورت قطعی اعلام کنند که تونگوسکا دقیقا به خاطر ورود چه جسم خارجی به زمین روی داده است؛

یک سیارک، ‌یک شهاب سرگردان یا یک جسم خارجی دیگر. تنها نکته قابل اعتمادی که در این واقعه مشخص شده اینکه در طول شب این حادثه، آسمان بسیار درخشان بوده است؛ به‌صورتی که در بسیاری از نقاط زمین و به‌ویژه انگلستان مشاهده می‌شده است.

دانشمندان که در این باره تحقیق کرده‌اند، می‌گویند این درخشندگی به خاطر وجود بیش‌از حد آب در جو‌های بالایی زمین بوده است. آنها علت وجود این مقدار آب در جوهای بالایی زمین را واردشدن یک ستاره‌دنباله‌دار یخی به جو زمین می‌دانند.

در این حادثه که نزدیک کراسنویارسک روسیه در سیبری اتفاق افتاد میلیون‌ها درخت به خاطر یک انفجار شدید نابود شدند.

کد خبر 84448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز