نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

مسعود ستایشی - سخنگوی قوه قضاییه

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی قوه قضاییه در این نشست درباره برنامه قوه قضاییه به منظور تحقق شعار سال، گفت: رهبری معظم انقلاب از ما مسئولان انتظار عمل کردن به شعارها را دارند لذا تلف کردن زمان درباره ابعاد تئوریک شعارها راه رسیدن به ابعاد آن را دشوار می‌سازد. به میدان کشاندن ظرفیت‌های عظیم مردمی در میدان اقتصاد و تولید نیازمند مانع زدایی از حضور و مشارکت مردمی است لذا رفع موانع تولید برای مردم از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

وی افزود: قوه قضاییه خود را از مخاطبان اصلی موضوع دانسته است و معتقدیم که همراهی قوا بر اجرای منویات رهبری شرط اصلی این راه است. در موضوع عفو مورد نظر رهبری اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی درباره اقدامات رژیم منحوس و نجس صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران ایرانی در سوریه گفت: رژیم صهیونسیتی در ادامه خوی وحشی‌گری و خباثت‌های خود خدوم‌ترین فرماندهان و مستشاران ایرانی را در قاعده‌مندترین محیط بین‌المللی، رسماً و علنا و در مقابل چشم جهانیان ترور کرد.

ستایشی افزود: این تروریست‌های شرور به گمان ترور فرماندهان غیور مقاومت و کاهش حجم مطالبه ملت‌ها دست به چنین جنایاتی زده‌اند، اما غافل از اینکه اضمحلال رژیم صهیونسیتی و آزادی قدس شریف بیش از پیش نزدیک شده است و روز موعود بدون اسرائیل تحقق یافتنی است گرچه پاسخ قاطع علیه این غده چرکین محقق خواهد شد، اما پیگیری‌های حقوقی و قانونی باید همزمان در ابعاد بین‌المللی دنبال شود.

پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان به کجا رسید؟

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده کارخانه پلی اکریل اصفهان گفت: پرونده‌های متعددی له و علیه این شرکت مطرح شده است. این پرونده‌ها به دلیل اینکه دقیق مطابق موازین قانونی مورد رسیدگی واقع شود، از ناحیه مقامات قضایی استان تجمیع شده است. این پرونده‌ها به شعبه پنج بازپرسی دادسرای اصفهان ارجاع و در حال رسیدگی قضایی و در حال تحقیقات مقدماتی است.

وی افزود: نظریه کارشناسی پرونده ابلاغ شده است. یک شخصیت حقوقی تقاضای نظریه تکمیلی کرده است. پرونده تحقیقات مقدماتی در آینده نزدیک به پایان می‌رسد. پس از صدور قرار نهایی به مرجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

تشکیل دو پرونده درباره آبگرفتگی‌های اخیر در اهواز

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری از تشکیل دو پرونده در خصوص آبگرفتگی‌های اخیر در اهواز برای دو دستگاه مربوطه در استان خوزستان خبر داد.

آخرین وضعیت پرونده «سالار آقاخانی» در پرونده فساد ارزی

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده «سالار آقاخانی» در پرونده فساد ارزی گفت: سالار آقاخانی به اتهام مشارکت در قاچاق ارز و پرداخت رشوه به تحمل سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. پرونده در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی و اجرای احکام در شرف عملیات اجرایی حکم صادره است.

ستایشی: کوروش کمپانی ۵۱۰۰ شاکی دارد | اموال متهمان شناسایی و توقیف شده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده کوروش کمپانی، ۵۱۰۰ نفر در این زمینه طرح شکایت کردند و پرونده به صورت ویژه در حال رسیدگی است و دادستان تهران نظارت کامل بر آن دارد. اقدامات خوبی در جهت شناسایی اموال متهم و مرتبطین آن به عمل آمده و این اموال پس از شناسایی توقیف و قرار است اقدامات لازم برای استرداد اموال مال باختگان صورت بگیرد.

کد خبر 843300
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • US ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    پس کوروش کمپانی را هنوز نتوانستند دستگیر کنند
    • Borzoo NO ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 0
      نه عزیز. در دست اقدام است بزودی کورش کمپانی هم باید منتظر انتقام سخت و پشیمانی باشد خخخخخخخخخخخخ