رهبر جنبش طالبان افغانستان در پیامی به مناسبت عید فطر از مقام‌های این جنبش خواست اختلافات خود را کنار گذاشته و به شکلی مناسب به افغانستان خدمت کنند.

ملا هبت الله

به گزارش همشهری آنلاین، «هبت الله آخوندزاده»، رهبر جنبش طالبان افغانستان که تقریبا هرگز در مقابل انظار عمومی ظاهر نشده و به ندرت پایگاه اصلی این جنبش در جنوب استان قندهار را ترک کرده در بیانیه‌ خود که امروز (شنبه) منتشر کرد، نوشت: «مقام‌های طالبان باید بین خود زیست برادرانه داشته و از اختلافات و خودخواهی بپرهیزند.»

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اختلافات علنی در میان مقام‌های طالبان افغانستان به ندرت دیده شده اما برخی چهره‌های ارشد این جنبش مخالفتشان را با نحوه تصمیم‌گیری رهبران آن به ویژه ممنوعیت‌هایش علیه تحصیل زنان ابراز کرده‌اند. آخوندزاده اما در سخنانش درباره تحصیل، صحبتی از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای زنان و دختران نکرد.

پیام رهبر طالبان برای عید فطر که در آن به روابط دیپلماتیک، اقتصاد، دادگستری، نیکوکاری و شایسته سالاری پرداخته به هفت زبان از جمله ازبک و ترکمن نیز انتشار یافت. طالبان در تلاش است تا کشورهای ثروتمند حوزه آسیای مرکزی را به سرمایه‌گذاری و مشروعیت بخشیدن به دولتش جلب کند.

آخوندزاده گفت جنگ علیه شوروی و کمونیست‌ها به دلیل اختلافات در داخل طالبان شکست خورد.

رهبر طالبان از سوی دیگر در پیام روز شنبه خود اظهار کرد امنیت حاصل «سختگیری و کشتن بیشتر نیست بلکه امنیت با دادگستری و شریعت اسلام همراستا است.»

کد خبر 842538
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha