به مناسبت سال نو و عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با در خواست رئیس قوه قضاییه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. در همین رابطه معاون قضایی قوه قضاییه جزئیات عفو رهبری مناسبت سال نو و عید سعید فطر را تشریح کرد.

عفو زندانیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری که به مناسبت سال نو و عید سعید فطر انجام شد، اظهار کرد: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آن‌ها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری اعلام و در نهایت عفو آن‌ها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در رابطه با محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

وی بیان کرد: ۵ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

وی افزود: ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۵ نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و ۵ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

کد خبر 842505
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    به دلیل اینکه هزینه نگهداری زندانیان بالاست و اقتصاد داغونه چاره ای جز رهایی زندانیان نیست! من خودم طرف به ۸سال زندان محکوم کردم حتی ۸روز هم تو زندان نمونده