جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی از بمب‌ها و هدایتگرهای ساخت آمریکا استفاده می‌کنند. این رژیم تاکنون در پروازهای متعددی به ساختمان‌های مهمی همچون بیمارستان شفا و کنسولگری ایران حمله کرده است.

بمب آمریکا F35

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: منابع مختلف غربی طی یک هفته اخیر گزارش‌های متعددی از تصمیم دولت آمریکا برای کمک‌های جدید تسلیحاتی به اسرائیل در قالب محموله‌های متعدد گزارش دادند. این در حالی است که دولت آمریکا در سطح افکار عمومی انتقادها از تل‌آویو بر سر ادامه جنگ در غزه را افزایش داده است. در پشت صحنه کاخ سفید رویکرد دوگانه‌ای را دنبال می‌کند و از اسرائیل حمایت می‌کند.

اسرائیل با کدام بمب آمریکایی به ساختمان ها حمله می کند؟

رویترز انگلیس گزارش داد: یک مقام دولت بایدن روز پنج‌شنبه گفت که ایالات متحده این هفته مجوز انتقال هزاران بمب اضافی به اسرائیل را صادر کرد، اگرچه این بمب‌ها حداقل تا یک سال آینده تحویل داده نمی‌شوند. به گفته این مقام آمریکایی این تسلیحات شامل هزار بمب ۵۰۰ پوندی ام کی ۸۲ و بیش از هزار بمب با ابعاد کوچکتر ام کی ۸۰ هستند.

گاردین انگلیس هم در گزارشی اعلام کرد: ۲ منبع آگاه روز جمعه اعلام کردند که ایالات متحده در روزهای اخیر مجوز انتقال میلیاردها دلار بمب و جنگنده به اسرائیل صادر کرده است و این در حالی است که واشنگتن علنا از حمله نظامی پیش‌بینی شده اسرائیل به رفح ابراز نگرانی می‌کند.

این منابع گزارش واشنگتن‌پست آمریکا مبنی بر ارائه بسته‌های تسلیحاتی شامل هزار و ۸۰۰ بمب دو هزار پوندی ام کی ۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی ام کی ۸۲ را تایید کردند.

واشنگتن سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌دهد.

در بخشی از گزارش واشنگتن‌پست درباره ابعاد تخریب بمب‌های دو هزار پوندی آمده است: بمب‌های دو هزار پوندی می‌توانند بلوک‌های شهری را هم‌سطح خاک کنند و دهانه‌هایی به قطر ۴۰ فوت (بیش از ۱۲ متر) و بزرگتر بر جای بگذارند. این بمب‌ها به‌علت تلفات غیرنظامی تقریبا هیچ وقت دیگر از سوی ارتش‌های غربی در مکان‌های پرجمعیت استفاده نمی‌شود.

مقامات آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند که وزارت امور خارجه مجوز انتقال ۲۵ جت و موتور جنگنده اف ۳۵ سری ای (A) به ارزش تقریبی ۲.۵ میلیارد دلار را صادر کرده است. این مورد در سال ۲۰۰۸ از سوی کنگره آمریکا داده شده بود.

اسرائیل در جولای سال ۲۰۲۳ اسکادران سوم از ۲۵ فروند جنگنده اف ۳۵ را درخواست کرد که پس از تحویل، تعداد ناوگان این جنگنده‌ها به ۷۵ فروند می‌رسد.

رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود این بمب‌ها در ماه‌های آینده به عنوان بخشی از جریان ثابت ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی که ایالات متحده از زمان شروع جنگ در نوار غزه به اسرائیل ارائه کرده است، تحویل داده شود.

رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر غزه از جنگنده‌های اف ۳۵ پنهانکار سری ای مکرر برای حمله به اهداف زمینی استفاده کرده است. این حملات با استفاده از بمب‌های آمریکایی صورت می‌گیرند که هدایت آنها از طریق سیستم تعیین موقعیت جغرافیایی ماهواره‌ای انجام می‌شود.

برای هدایت بمب‌های آمریکایی از یک کیت هدایت‌کننده استفاده می‌شود که روی بمب‌های سری ام کی نصب می‌شود. در حال حاضر هدایتگرهای جی بی یو ۳۱ در اختیار اسرائیل قرار دارند.

کد خبر 842269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    142 6
    صهیونیست ها و آمریکایی ها پاسخگوی جهان درباره جنایت های غزه باشند
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    68 5
    سازمان بی ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان بوده است. شورای ضد امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان بوده است. شورای حقوق ضد بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان بوده است.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    61 3
    ارتش اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون به رهبری آمریکا در جنگ نوار غزه علیه زنان، مردان و کودکان غزه از سلاح های ممنوعه ساخت آمریکا و غرب استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    58 4
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2001 تاکنون به اسم جنگ و مبارزه با تروریسم و القاعده در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان مظلومان و مسلمانان را قتل عام می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    57 3
    اسرائیل و با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب در حال انتقام از زنان و کودکان غزه است و نه جنگ و مبارزه با حماس/ آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، صهیونیست ها جنایتکار و مزدورانشان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    67 2
    اگر یک ایرانی در عراق کشته شود آمریکا جنایتکار مسئول است. اگر یک ایرانی در سوریه کشته شود آمریکا جنایتکار مسئول است.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    67 3
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار و تروریست ها جنایتکار در سوریه، لبنان، عراق و منطقه بوده است.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    74 3
    نابود باد آمریکا کثیف ترین تروریست روی کره زمین
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    70 3
    بنده از حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی استقبال می کنم
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    66 6
    حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی (۱۸ فروردین ۱۴۰۳) صهیونیست‌ها باید منتظر خشم مقاومت و پاسخ کوبنده ایران باشند