وزارت کشور ترکیه اعلام کرد این کشور گروه جدیدی از افرادی را که اطلاعات شرکت‌ها و شهروندان ترکیه‌ای را برای اسرائیل ارسال می‌کرده‌اند، دستگیر کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، «علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه، ظهر امروز (جمعه)، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد ۸ فرد مظنون که اطلاعات افراد و شرکت‌های ترکیه‌ای را برای دستگاه اطلاعات اسرائیل ارسال می‌کرده‌اند، در این کشور دستگیر شده‌اند.

او در ادامه اضافه کرد که دو نفر از این افراد همچنان تحت بازداشت قرار دادند و مابقی بازداشت‌شدگان با نظارت قضایی آزاد شده‌اند.براساس گزارش منابع ترکیه‌ای، افراد یادشده در جلساتی با نیروهای اطلاعات اسرائیل شرکت داشته‌اند و همچنین بعد از جمع آوری اطلاعات افراد و شرکت‌های ترکیه‌ای آن‌ها را برای طرف اسرائیلی ارسال کرده‌اند.

وزیر کشور ترکیه گفت: «ما ابدا اجازه جاسوسی علیه نهادهای ملی خود را نخواهیم داد.»ترکیه طی ماه‌های گذشته نیز چند بار از دستگیری جاسوسان موساد در این کشور خبر داده بود.ترکیه اوایل ماه ژانویه اعلام کرده بود که ۳۰ فرد را به اتهام همکاری با دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل دستگیر کرده است.

کد خبر 842226
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    مثل اینکه حزب اردوغان به خاطر سیاست دوگانه که در برابر اسرائیل پیش گرفته و در انتخابات شکست خورده بدجور ترسیده و داره چاخان سرهم میکنه که دل مردمش و به دست بیاره
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    ترکیه شده پناهگاه داعش