چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین : سومین کتاب نشانه که مجموعه ای از آثار منتخب گرافیک دانشجویان ایران است با همکاری فرهگسرای میردشتی به بازار کتاب عرضه شده است.

 به گزارش همشهری آنلاین دراین کتاب مطالبی درباره فردریک  تالبرگ، پیش کسوت طراحی گرافیک نوین ایران به همراه  برخی از آثار این گرافیست نامی آمده است.

گزارشی از چهار ماه جست و جو درباره فردریک تالبرت ( مریم سیفی ) از دیگر مطالب ویژه تالبرت است.

گفت و گویی با ابراهیم حقیقی با عنوان نشانه ها و معنا ، گفت و گویی با مسعود سپهر درباره با موضوع آسیب شناسی نشانه ها ، گفت و گو با عبدالرضا چارئی درباره گونه شناسی نشانه ،گفت و گو با مسعود نجابتی با موضوع نشانه های نوشتاری از جمله مطالب این کتاب است.

مقاله مهدی صادقی درباره مقدمه ای بردانستنی های نشانه نیز آخرین مقاله ای است که در سومین کتاب نشانه منتشر شده است.

بخش دوم کتاب به آثار منتخب اختصاص دارد که حجم عمده کتاب را گرفته است .
گزارش همشهری آنلاین حاکیست که سومین کتاب سال گرافیک دانشجویی با فراخوان اینتر نتی سایت خبری« رسم » آغاز شد و به دنبال آن 276 دانشجو  2950 اثر شامل 1814 نشانه ( آرم، لوگو، مسترهد،تردمارک،پیکتوگرام، آیکن و...) و 1146 پوستر (فرهنگی،‌اجتماعی، تبلیغاتی، سیاسی، سینمایی، سلف و...) به دبیرخانه کتاب سال ارسال کردند.

از میان این تعداد 351 اثر نشانه، 298 اثر پوستر انتخاب شدند که این تعداد به 193 دانشجو تعلق داشت . هیات منتخب آثار عبارت بودند از مسعود سپهر، عبدالرضا چارئی ، ومسعود نجابتی  که معیارهایی چون خلاقیت نوآوری‌در طرح  ایده یابی متناسب باموضوع، هویت ایرانی و توجه به شناسه های هویت ملی و نیز رعایت نکات آموزشی در مسیر رسیدن به هویت حرفه ای را در انتخاب آثا رملاک کار گروه انتخاب قرار دادند.

کد خبر 8421

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز