کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پیش از این که ایران پاسخ حمله تروریستی رژیم صهیونیستی را بدهد، این رژیم در برابر ملت‌های جهان،به عنوان ناقض حقوق بشر، پاسخگو باشد.

شکیبایی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شکیبایی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با همشهری درباره پاسخ ایران به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور سرداران سپاه در دمشق اظهار داشت: پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق هم در درون کشور و هم در منطقه، این مطالبه و انتظار پیش آمد که ایران باید پاسخ محکمی به این اقدام تروریستی بدهد. اما پیش از این که ایران پاسخ رژیم صهیونیستی را بدهد باید گفت که این رژیم در برابر ملت‌های جهان ، به عنوان ناقض حقوق بشر، پاسخگو باشد. اما اقدام اسرائیل از سر ابکتار عمل نبود.بلکه جنبه واکنشی داشته است. در حقیقت رژیم صهیونیستی بعد از نبرد طوفان الاقصی و شکست در آن رو به واکنش های متعددی آورد.

وی ادامه داد: بی شک باید پاسخ رژیم صهیونیستی را داد اما نه با عجله و بدون فکر. بنابراین اگر به شش ماه گذشته نگاه کنیم متوجه دستاوردهای طوفان الاقصی و ضربات جبران ناپذیر به رژیم صهیونیستی خواهیم شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان یادآور شد: در اوایل پیروزی انقلاب نیز موج ترور شخصیت‌های مهم کشور و حتی رئیس جمهور رواج داشت و مردم نیز به حق خواستار برخورد قاطع با منافقین بودند. اما پاسخ فکر شده و به دور از عجله جمهوری اسلامی به خوبی بناب این گروه را ریشه کن کرد. بنابراین در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی نیز باید به همین شکل عمل کرد. طبیعی است که پیروزی در نبرد بزرگ نیازمند دادن خسارت هایی است. همان طور که در هشت سال دفاع مقدس نیز شهدای زیادی تقدیم شد اما در نهایت جمهوری اسلامی پیروز این نبرد شد. بنابراین نباید در پاسخ به دشمنان عجولانه تصمیم گرفت.

کد خبر 841988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha