معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان در همایش ملی ازدواج جوانان روستایی بر ضرورت توجه به مسائل و نیازهای جوانان روستایی در سیاستگذاری، برنامه ریزی و قانونگذاری‌ها تأکید کرد.

به گزارش ”ایلنا“ محمد اسحاقی در این همایش که با حمایت سازمان جوانان استان گیلان برگزار شد، تصریح کرد: مسائل اقشار مختلف جوانان باید در نگاهی متوازن مورد توجه قرار گیرد. در این میان جوانان روستایی اهمیت ویژه ای دارند و لازم است که در ارتباط با مسائل این گروه پژوهش هایی انجام شود تا آنان در برنامه ریزی های کلان مورد غفلت واقع نشوند چرا که جوانان روستایی سرمایه های عظیم کشور هستند.

قهرمانی، استاندار گیلان در این همایش ازدواج را سکوی پرتاب بشر به سمت توسعه و تعالی عنوان کرد و گفت: تشکیل خانواده یکی از مهمترین تصمیمات زندگی افراد است، خانواده ها باید بدانند که ازدواج بهنگام سلامت جسمی و روحی جوانان تضمین می کند و در همین راستا شرایط لازم برای تشکیل خانواده از سوی جوانان را فراهم سازند.

حجت الاسلام مهدوی، مدیر سازمان جوانان استان گیلان در این همایش بر ضرورت برطرف ساختن فاصله میان جوانان روستایی و شهری در زمینه های نرم افزاری و فرهنگی تأکید کرد و گفت: همایش ملی ازدواج جوانان روستایی گامی برای آگاه سازی و حساس سازی جامعه دانشگاهی و صاحبنظران در ارتباط با وضعیت ازدواج و طلاق روستاییان جوان است که با محوریت اشتغال، تحصیلات، مهاجرت، مشاوره و مهارت‌های زندگی، سن، فرهنگ، باورهای دینی، اعتیاد، رسانه‌ها، فناوری ارتباطات و اطلاعات و بهداشت برگزار و 60 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

این همایش ملی در راستای آسیب شناسی ازدواج جوانان روستایی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تحکیم خانواده و ازدواج‌های پایدار برگزار شد که طی آن 28 مقاله برتر برای انتشار در کتاب چکیده مقالات برگزیده انتخاب شدند. همچنین از سوی هیئت داوران همایش هشت مقاله برای ارائه در جریان همایش انتخاب شدند و از این میان مقالات تأثیر ناباروری بر زندگی زناشویی زوجین، تغییر ملاک‌های ازدواج در سه نسل، بررسی نقش عوامل فردی و محیطی بر پایبندی بر فرهنگ ازدواج در بین دانشجویان روستایی و غیرروستایی و بررسی تغییرات در افزایش جمعیت هرگز ازدواج نکرده با تأکید بر جمعیت روستایی ایران به عنوان مقالات برگزیده معرفی شدند.

کد خبر 84170

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز