مجموع نظرات: ۱۸
سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
۱ نفر

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به کشته شدن اتباع این کشور در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به کاروان یک نهاد بین‌المللی توزیع کننده مواد غذایی در غزه، خواستار توضیحات کامل و شفاف تل‌آویو در این زمینه شد.

دیویدکامرون

به گزارش همشهری آنلاین، دیوید کامرون روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خبر حمله هوایی که منجر به کشته شدن امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه شد، بسیار ناراحت کننده است.

وی با بیان اینکه انگلیس در حال بررسی گزارش‌ها درباره کشته شدن اتباع این کشور در جریان حمله صورت گرفته است افزود: اینها افرادی بودند که برای رساندن کمک‌های نجات دهنده به کسانی که شدیداً به آن نیاز داشتند کار می‌کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: ضروری است که کارکنان بشردوستانه محافظت شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند. ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فوراً تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف درباره آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهد.

ارتش اسرائیل در ادامه جنایات وحشیانه این رژیم در نوار غزه، بامداد امروز (سه‌شنبه) خودروی حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که مسئولیت توزیع غذا در میان آوارگان فلسطینی را برعهده دارد، هدف حمله قرار داد.

در این حمله پنج نفر کشته شدند که بنابر گزارش‌ها تعدادی از آنها دارای تابعیت اتریش، لهستان، ایرلند و انگلیس بودند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری در این زمینه شد. بورل وی تاکید کرد که قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌ها به این باریکه و محافظت از غیرنظامیان باید اجرا شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبر 841640
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • Alim IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    8 0
    سلام امیدوارم این رژیم به جنون رسیده در اسرع وقت تنبیه بشود ودیگر دست به چنین اعمالی نزند
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    14 0
    اسرائیل سگی است که پاچه صاحی خودش را هم میگیرد.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    6 0
    جلوی این نتان یابو را بگیرید . یا خومان می اندازیم تو قفسش .
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    6 0
    وقتی دادگاه لاهه هیچ تبیهی درنظر نمی گیرد ... همین هم می شود باید جواب بسیار سخت ونابودکننده داده شود این جنایتکاران به هیچ قانونی پایبند نیستند.......
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    6 0
    خاک بر سر شما بشه کاروانی که پخش کننده غذا بوده زده خاک تو سرتون بشه حرومی ها به خودتون رحم نمیکنید اسرائیل میخواد خودش با همه بگیر یک سگ هار شده میخواد همه رو گاز بگیره
  • IQ ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 0
    چهار پنج تا آشپز کشته شدن اونم شاید اشتباهی غیر عمد محکوم میکنه حمله به مقر دیپلماتیک ایران رو نمی بینه در سوریه کنسولگری آمریکای بی شرف که مقر صهیونیست های کثیفه صد کیلومتری ایران رو میشه راحت زد ثابت کنیم ما ملت امام حسینی ع هستیم که شهید حاج قاسم گفت و از دشمن هراسی نداریم
  • یوسف ظریفیان تبریز IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 2
    اسرائیل نفس های آخرش را می کشد
  • TR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 1
    انگلیس نگران حکومت دستنشانده خودش شده
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 1
    بعد از اسرائیل نوبت انگلیس است
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 1
    عدم نظارت بر قیمت ها فاصله تند طبقاتی سکه 42 میلیون فشار سهمگین بر بازنشستگان و حقوق بگیران سطح ثابت وپایین چرا مصلح و مدافعی نیست و....