حسام شبات روایتی دردناک از بیمارستان شفا دارد، جایی که روزگاری محل مداوای بیماران و پناهگاه صدها آواره فلسطینی بوده است.

شفا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حسام شبات خبرنگار فلسطینی که جزو نخستین کسانی بوده که با عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا در غزه برای ارزیابی میزان خسارت به این محل رفته است، روایتی دردناک از جایی دارد که روزگاری محل مداوای بیماران و پناهگاه صدها آواره فلسطینی بوده است.

شبات در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشته: من شش ماه است که بدون وقفه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را پوشش خبری داده‌ام؛‌ اما چیزی که دوشنبه در بیمارستان شفا دیدم را تا به حال مشاهده نکرده بودم. نیروهای اشغالگر اسرائیلی 300 فلسطینی را در داخل و اطراف بیمارستان اعدام کرده بودند. من صدها جسد را در خارج از بیمارستان دیدم، اجسادی که هیچ یک کامل نبودند. تمام آن‌ها یا قطعه قطعه شده بودند یا آثار ضرب و جرح شدید در آنان دیده می‌شد. جنازه‌ها شرایط وحشتناکی داشتند؛ بسیاری دست و پاهایشان را پشت سر بسته بودند و با بلدوزر صاف شده بودند.

بسیاری از اجساد سوزانده شده بودند و رها شده بودند تا تجزیه شوند. برخی از اجساد پوسیده شده و تا حدی توسط سگ های ولگرد خورده شده بودند. اکثر اجساد قابل شناسایی نبودند و خانواده‌ها تنها از طریق لباس‌هایی که بر تن این افراد بوده قادر به شناسایی آنان بودند.

بیمارستان شفا که بزرگترین مجتمع پزشکی در نوار غزه محسوب می‌شد و به بسیاری از موارد پیچیده پزشکی رسیدگی می‌کرد کاملا نابود شده است. اشغالگران اسرائیلی همه چیز را سوزانده‌اند و همه تجهیزات پزشکی را نابود کرده‍‌اند. نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها یک هدف دارند و آن نابود کردن هر اینچ از غزه است.

کد خبر 841626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha