سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

صهیونیست‌ها در سایه حمایت غرب، جنایت بی‎سابقه دیگری را در بیمارستان شفا رقم زدند.

بيمارستان شفا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: «خانه مرگ»؛ این توصیف مادس گیلبرت، پزشک نروژی، از بیمارستان شفا در غزه است. گیلبرت با بازنشر تصاویر هولناکی که در پی عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می شود، نوشته است: «بیمارستان تخصصی 700تختخوابی شفا که 78سال پیش تأسیس شده بود، به‌طور کامل ویران شده و به گورستان بیماران، کادر پزشکی و پناهندگان تبدیل شده است. آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس باید به‌دلیل حمایت از جنایات اسرائیل شرمسار باشند. با دقت به کشتارگاه شفا نگاه کنید و هرگز نسل‌کشی غزه، عاملان این نسل‌کشی و همدستان آن را فراموش نکنید!»

درپی عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا پس از 2هفته حمله و محاصره، اجساد صدها شهید در این بیمارستان، خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف آن روی زمین افتاده است. به‌گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی فلسطین، ساختمان‌های مجتمع بیمارستان شفا به آتش کشیده شده، این بیمارستان به‌طور کامل از خدمت خارج شده و حجم ویرانی در آن و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید:

صحنه های هولناک از جنایت اسرائیلی ها در بیمارستان شفا + فیلم

غزه نباشد فلسطین هم نخواهد بود


تیرباران پزشکان و کودکان در شفا

گفته شده ارتش رژیم صهیونیستی یک هزار و ۵۰ خانه را در اطراف این بیمارستان به آتش کشیده است. نظامیان صهیونیست همچنین در حملات چند روز گذشته خود به بیمارستان شفا بیش از ۴۰۰فلسطینی را نیز به شهادت رسانده‌اند.

کریگ موری خبرنگار و مورخ انگلیسی، ضمن باورنکردنی خواندن قتل عام در بیمارستان شفا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: «جراحان و کادر درمان تیرباران شده‌اند، کودکان در این بیمارستان اعدام شده‌اند، جسدها همه‌جا هستند، تأسیسات پزشکی به‌طور سیستماتیک نابود شده است. تحریم را فراموش کنید، باید علیه اسرائیل اقدام نظامی بین‌المللی صورت گیرد. همین حالا.»

برخی تحلیل‌گران با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها پیش از ترک بیمارستان آن را به‌طور کامل به آتش کشیده‌اند می‌گویند آتش زدن بیمارستان شفا تلاشی برای از بین بردن آثار جنایت در این مکان است، روشی که آدلف هیتلر، رهبر آلمان نازی نیز در جنگ جهانی پس از عملیات‌های شکست پیاده می‌کرد.

بنا بر اعلان منابع فلسطینی، شمار شهدای جنگ در غزه از آغاز تاکنون به 32845نفر و شمار مجروحان نیز به 75392نفر رسیده است. نزدیک به 8هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند. 73درصد مجموع شهدا و مجروحان جنگ در غزه زنان و کودکان هستند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین اعلام کرده ارتش صهیونیستی تاکنون 32بیمارستان را در نوار غزه تخریب کرده و به آتش کشیده است.

مخالفت مقاومت با حضور نظامیان عرب در غزه

همزمان با موج خبری گسترده جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا، منابع آگاه دیروز (دوشنبه) اعلام کردند که نشست قاهره میان میانجی‌ها و هیأت رژیم صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای درباره آتش‌بس نداشته است. یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی رسیدن به هرگونه توافقی است، در مصاحبه با الجزیره گفته هیأت اسرائیلی در مذاکرات، اختیار رسیدن به توافق را ندارد و بنیامین نتانیاهو به‌دنبال این است که زمان به‌دست بیاورد.

جنبش مقاومت حماس پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که گروه‌های سیاسی متشکل از ائتلاف نیروهای فلسطینی پیشنهاد تل‌آویو برای اعزام نیروهای عرب به نوار غزه را رد کرده‌اند. تارنمای خبری اکسیوس به نقل از دو مقام ارشد اسرائیلی گزارش داده بود که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درسفر اخیرخود به آمریکا، پیشنهاد تشکیل یک گروه چندملیتی با نیروهای عربی را برای تقویت نظم و قانون در غزه و اطمینان از ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه داده است.

هشدار درباره تله جدید صهیونیست‌ها

حماس با انتشار بیانیه‌ای گفته جناح‌های ائتلاف نیروهای فلسطینی پیشنهاد اسرائیل برای اعزام نیروهای عربی برای اداره غزه را رد کرده و نسبت به عواقب آن هشدار می‌دهند. در این بیانیه همچنین پیشنهاد تل‌آویو به‌عنوان یک تله جدید صهیونیستی و یک دروغ توصیف شده است. در این بیانیه آمده: «اسرائیل، همراه با آمریکا، با مراجعه به برخی کشورهای عربی برای کمک، به‌دنبال اجتناب از شکست وحشتناکی هستند که متحمل شده‌اند تا ارتش اشغالگر را از باتلاق عظیمی که خود را در نوار غزه گرفتار آن می‌بیند خارج کنند.»

در همین حال محمود مرداوی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس، در گفت‌وگو با شبکه قدس تأکید کرده که فعلا طرح جدیدی برای آتش‌بس در غزه دریافت نشده است. مرداوی تصریح کرد هر طرحی که متضمن قواعد اساسی تعیین شده توسط حماس مبنی بر توقف جنگ، بازگشت بدون شرط آوارگان و خروج نیروهای اشغالگر از غزه، ورود کمک‌ها و بازسازی غزه نباشد شانس حقیقی برای رسیدن به توافق نخواهد داشت.‌

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵مهرماه برابر با هفتم اکتبر۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه۱۴۰۲ (۲۴نوامبر۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهارروزه برای تبادل اسرا برقرار شد. این وقفه در جنگ، 7 روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰آذر (اول دسامبر۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

توحش صهیونیسم: تبدیل بیمارستان به کشتارگاه

کد خبر 841559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha