امروز دوشنبه (۱۳ فروردین) همزمان با روز طبیعت، برای ۳ استان کرمان، فارس و خراسان رضوی هشدار هواشناسی نارنجی صادر شده‌است.  

هواشناسی

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «پیش‌بینی هواشناسی برای استان‌های کرمان، فارس و خراسان رضوی بارش‌های رگباری، تند و شدید ه همراه رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه صدور هشدار نانرنجی است.»
هشدار نارنجی هواشناسی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
فریبا گودرزی درباره احتیاط‌های لازم از سوی شهروندان افزود: «با توجه به اینکه امروز سیزدهم فروردین و روز طبیعت است، لازم است شهروندان این استان‌ها فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مستقر نشدن در مناطق مرتفع را مورد توجه قرار دهند تا از خطرات احتمالی در امان باشند.»
پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف نیز در این شرایط توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:
آسمان این استان‌ها امروز بارانی است | کدام استان‌ها در روز طبیعت بارندگی دارند؟

گودرزی با اشاره به اینکه بارش‌های پراکنده تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، افزود: «دوشنبه (۱۳ فروردین) همچنین در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم، شمال شرق و شرق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.»
دریای خزر امروز دوشنبه (۱۳ فروردین) و آب‌های جنوب کشور سه‌شنبه (۱۴ فروردین) مواج و متلاطم است.
تهران نیز امروز آسمان صاف همراه با وزش باد را دارد. بیشینه و کمینه دمای پایتخت نیز ۲۰ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
برای سراغ گرفتن از سردترین ایستگاه هواشناسی کشور باید به یاسوج و توچال سر یزنیم که دمای ۷ درجه زیر صفر را تجربه کرده‌اند. قصرقند و زرآباد در استان سیستان و بلوچستان و میناب در استان هرمزگان نیز با دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
پیش‌بینی وضعیت هوای ایران در روز سیزده‌ به‌ در | صدور هشدار زرد برای این استان ها

کد خبر 841286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha