بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه (۱۰ فروردین) وزش باد شدید در شرق کشور ادامه دارد و لازم است رانندگان به دلیل کاهش کیفیت دید احتیاط لازم را داشته باشند.

هواشناسی

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۱۰ فروردین) خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و جنوب اصفهان بارش‌های پراکنده را تجربه می‌کنند.»
فریبا گودرزی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، افزود: «فردا شنبه (۱۱ فروردین) در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌های پراکنده ادامه دارد. روز یکشنبه (۱۲ فروردین) دامنه بارش‌های پراکنده به شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و روز دوشنبه (۱۳ فروردین) به غرب و شرق سواحل دریا خزر کشیده می‌شود.»
گودرزی به پدیده وزش باد شدید در شرق کشور نیز اشاره و ادامه داد: «وزش باد شدید در شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک را نیزبه دنبال دارد. هر چند این پدیده در حد صدور هشدار هواشناسی نیست، اما لازم است رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.»
امروز جمعه (۱۰ فروردین) و فردا شنبه (۱۱ فروردین) نیز آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
پایتخت نیز همچنان با وزش باد روبه‌روست. بیشینه دمای تهران ۱۷ و کمینه دما هم ۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.
ایستگاه هواشناسی دیزین بالا در استان البرز که پنجشنبه (۹فروردین) دمای ۹ درجه زیر صفر را داشت، امروز جمعه (۱۰ فروردین) ۲ درجه سردتر شده و به دمای ۱۱ درجه زیر صفر رسیده است. بعد از آن سردترین ایستگاه، توچال در استان تهران با دمای ۱۰ درجه زیر صفر است. قصر قند و زابل در استان سیستان و بلوچستان اما ۳ درجه کاهش دما داشتند و از دمای ۳۶ به ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسیده‌اند. با این حال همچنان گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد | شهرهای شمالی گرم می‌شود

کد خبر 841018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha