بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود.

بایدن

به گزارش همشهری انلاین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

کد خبر 840922
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • DE ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 133
    واقع که پوتین و طرفداران او دیوانه حرامزاده هستند آخر این دنیا چه ارزشی دارد که بخاطر حفظ قدرت مردم را در روسبه و سوریه و اکراین کشت
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      93 3
      دیوانه تر و حرام زاده تر از آمریکا و طرفدارانش وجود نداره 🙋😂🙋😂🙋😂
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      71 3
      شکر خدا که خداوند بزرگ آمریکا و آمریکاپرستا رو تو غزه رسوا کرد
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    65 7
    بایدن خودش قصاب مردم اوکراین و مردم مظلوم بی دفاع غزه است. جنگ اوکراین برای بالا بردن گردش مالی ترامپ و حکومت جنایتکار آمریکا و کشتار بی سابقه مردم غزه هم برای خالی کردن انبارهای بمب های غیر متعارف آمریکایی بر سر مردمی که سرزمینشان غصب شده و بخشی از آنها آوره شده اند و برخی در بدترین شرایط در سرزمین خودشان زندانی هستند انجام گرفته است. پس فردی مثل بایدن صلاحیت انتساب القاب بی محتوا بدیگران را ندارد.
  • محمود IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    79 7
    اتفاقا بایدن یک یهودی حرامزاده نجاستخوار است پوتین مرد قدرتمند صبور و صادقی است بر عکس آمریکایی ها اکثرا حرامزاده و خونخوار و غارتگر و خونریز هستند .
  • امیر روشن IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    62 5
    سلام و خسته نباشید از رئیس جمهور آمریکا بعید هستش که رئیس جمهور یک کشور بزرگ را اینجور خطاب کند حداقل دور و برش را نگاه کند قصاب آقای پوتین نیست بلکه اسرائیل هست که شهروندان غزه را به خاک و خون می کشد یعنی آقای پوتین نمی تواند شهرهای اوکراین را شخم بزند خیلی بهتر هم می تواند من جانب داری نمی کنم ولی حق والانصاف را گفتم هیچ سیاستی با زور به ثمر نمی رسد اول که این جنگ اوکراین و روسیه هیچ ثمری ندارد چون جنگ روی زمین صورت می گیرد و خط مقدم طرفین تبدیل به باتلاق شده است و فقط خود را خسته می کنند و کشوری که زیر ساختارش از بین بره بدرد کسی نمی خورد چون مخارج بالایی برای درست کردن کشور در پی داره ادامه دارد...
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    کاملا درست است. پوتین قاتل و فاسد است. و تا مرحله حیوانیت رسیده است ‌
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      25 3
      نه بابا اونوقت بایدن و ترامپ و اوباما چی چین گل گلاب
  • امیر روشن IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    45 2
    سلام و خسته نباشید ادامه متن اول گفتم سیاست غلط مشگل برای همه بوجود میاره اول که تلفظ حرف های رکیک برای هیچ سیاستمداری خوب نیست و مشگل را چند برابر می کند الان اگه جنگی رخ نداده بود چقدر برای هر دو کشور خوب بود و مقصر هم اروپا و آمریکا بود چرا که تحریک راه انداختن و با اخلاق نادرست آقای پوتین را به کنار زدند یعنی خودمونی بی محلی و بعدش لفاظی های بد و همین امر باعث بوجود آمدن تنش و بعدش با ادامه دادن مکرر تبدیل به یک جنگ شد که اولین دودهاش هم توی چشم خودشون رفت بعد به آفریقا و آسیا چرا که غلات و دانه های روغنی و گاز و نفت و غیره را بوجود آورد و دودش مستقیم بسمت ملت هایشان رفت این یکطرف ماجرا هستش مبالغی که به اوکراین کمک کردید را حساب کنید که اگر جنگی اتفاق نمی افتاد این پول را برای توسعه اقتصادی کشور خودتان خرج می کردید چقدر کمک حالتان بود اونوقت با وارد بازی نکردن اوکراین به ناتو این اتفاق می افتاد حالا وارد بازار اتحادیه اروپا می کردید حرفی بوجود نمی آمد اسم این سیاست را باید گذاشت نصب تی ان تی در یکی از ستون های خانه چون اروپا و آمریکا مخصوصأ اروپا به هر دوی این دو کشور ادامه...
  • خسرو IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 101
    با شرف باشید این حرفها توهین نیست واقعیته و حرف حقه هر چند آمریکا هم لازم باشه به خاطر منافعش جنایت می‌کنه
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    22 6
    رئیس جمهور آمریکا خودش یک سلاخ است که قصاب را میشناسد
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    2 3
    باباجان جوبایدن دوسال مرده ان روباط بایدن هست که رول بازی می کنه .بغضی وقت ها می بینید که تعادل نداره .اره
  • علی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    47 2
    اینهاسالهاسا توزباله دان تاریخند..واقای ولادیمیرپوتین وهرادم شریفی نبایدمخاطب خودش حسابشان کنه.
  • US ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    56 0
    آمریکا کارش خیلی گیر فرقه صهیونیست هستش لعنت به فرقه کثیف و شیطانی صهیونیست