مصدومیت کتف حسن یزدانی و عمل جراحی او در آستانه المپیک، شایعاتی را در خصوص حضور کامران قاسمپور در این وزن به وجود آورده است.

یزدانی

به گزارش همشهری آنلاین آخرین بار اسفندماه سال ۹۹ بود که حسن یزدانی و کامران قاسمپور در انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی مقابل یکدیگر ایستادند و یزدانی مثل دو بار قبلی که در انتخابی این حریف و همشهری خود را شکست داده بود، توانست بدون چون و چرا از سد کامران عبور کند.

بعد از آن بود که کامران قاسمپور تصمیم گرفت به یک وزن بالاتر برود تا در یک وزن غیرالمپیکی کشتی بگیرد. قاسمپور که دو سال پیاپی مدال طلای مسابقات جهانی در وزن ۹۲ کیلوگرم را از آن خود کرد، در حالی با مصدومیت مواجه شد که قصد داشت امسال به یک وزن بالاتر برود. او در ۹۷ کیلوگرم دو تجربه ناموفق را در دو تورنمنت برابر کایل اسنایدر داشت و دو شکست برابر این حریف آمریکایی تجربه کرد تا خیلی‌ها گمان کنند که این وزن برای قاسمپور مناسب نیست و او باید به همان وزن قبلی برگردد.

در این میان مصدومیت کتف حسن یزدانی و عمل جراحی او در آستانه المپیک، شایعاتی را در خصوص حضور کامران قاسمپور در این وزن به وجود آورده است. همت مسلمی، مربی سازنده حسن یزدانی در روزهای اخیر به شدت به این شایعه واکنش نشان داده و می‌گوید: "حرف زدن درباره مبارزه حسن یزدانی و کامران قاسمپور اشتباه محض است. این حرف‌ها از کجا در می‌آید؟ کامران قاسمپور مدت‌هاست در ۹۷ کیلو کشتی می‌گیرد و در این وزن دعوت می‌شود. حرف زدن درباره حضور کامران در ۸۶ کیلو مثل این است که حسن به یک باره بخواهد به ۹۲ کیلو برود. مگر می‌شود هر زمان هر کشتی‌گیری دلش خواست در هر وزنی کشتی بگیرد؟ اگر کامران قاسمپور می‌خواست در ۸۶ کیلو کشتی بگیرد، باید در مسابقات قهرمانی کشور در همین وزن کشتی می‌گرفت."

از سوی دیگر مصطفی قاسم‌پور، مربی سازنده کامران قاسم‌پور هم به صحبت‌های همت مسلمی واکنش نشان داده و عنوان می کند: "کامران قاسم‌پور هم مثل حسن یزدانی مصدوم بود و زمانی که وارد چرخه شد، همه تلاشش را کرد که برای تیم ملی مثمرثمر واقع شود. الان هم هنوز چیزی را در مورد وزن المپیکی‌اش به‌صورت رسمی اعلام نکرده است که می‌خواهند قهرمان جهان را به حاشیه ببرند. قطعاً همه چیز روی تشک مشخص خواهد شد. هر حرفی هم که هست، خوب است روی تشک زده شود. در نهایت قرار است بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها راهی المپیک شوند، این در مورد تمامی اوزان المپیکی صدق می‌کند. بهتر است اجازه بدهیم هر چیزی روال خودش را طی کند و با جوسازی، شرایط را متشنج نکنیم."

تصویر مشترکی که یزدانی و قاسم پور منتشر کردند | بزرگترین نبرد سال ۱۴۰۳ در راه است

این صحبت‌ها و حاشیه در حالی در فضای مجازی و رسانه‌ای به اوج خود رسیده که فدراسیون کشتی و کادرفنی تیم ملی هم در خصوص احتمال حضور کامران قاسمپور در ۸۶ کیلوگرم سکوت کرده‌اند. البته که حسن یزدانی و کامران قاسمپور با عکس مشترکی که روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند، سعی داشتند مقابل حواشی ایجاد شده بایستند و از ادامه دوستی و رفاقت خود خبر بدهند.

با این حال تنها ۴ ماه تا شروع المپیک باقی مانده و هنوز هم حسن یزدانی وارد اردوی تیم ملی نشده است. برخی اعتقاد دارند حسن نمی‌تواند با کتف مصدوم شانسی برای شکست دادن تیلور داشته باشد و اصلا شاید مقابل سایر رقبا نیز به مشکل بخورد. برخی هم مثل مربی حسن یزدانی می‌گویند حسن مثل سال‌های اخیر حضورش در فینال قطعی است و نباید این مدال صد درصد را با شک و شبهه مواجه کرد.

به هر حال دوئل حسن یزدانی و کامران قاسمپور نمی تواند بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی شکل بگیرد چون قاسمپور هم اکنون در وزن ۹۷ کیلوگرم به تیم ملی دعوت می‌شود. اما ممکن است با توجه به شرایط مصدومیت یزدانی فدراسیون و کادرفنی تصمیم بگیرند که چنین انتخابی‌ای قبل از المپیک حداقل به‌صورت غیرمستقیم و در یک تورنمنت خارجی شکل بگیرد.

در سال‌های اخیر خیلی از طرفداران کامران قاسمپور اعتقاد داشتند سبک کشتی او به شکلی است که به راحتی می‌تواند دیوید تیلور را شکست دهد. شاید او به همین خاطر منتظر یک فرصت است تا بعد از چند سال بار دیگر در ۸۶ کیلوگرم خودی نشان دهد.

کد خبر 840909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • US ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    24 2
    قاسم پور تیلور بلدرچین پوست کنده میکنه
  • حمید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    8 1
    به نظرم هر کشتی گیری در طول سال افت و خیزهایی داره بنا بر این علیرغم اینکه این دو پهلوان با هم خیلی رفیقند ولی فعلا تعارف باید کنار بره چون صحبت ملی بودن و المپیک هستش لذا آن که با هم کشتی بگیرند با وفایی پور همه چیز حل میشه برنده می‌ره برای المپیک الکی تعصب بخرج ندید
  • اصغر US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    18 13
    اگر عدالت سرتان می شه که نمی شه!!!باید بین آذر پیرا و قاسمپور انتخابی برگزار شود و برنده به پاریس برود.می ماند وفایی پور که مانعی جلویش گذاشتید که حتما باید در آسیا اول شود تا بتواند با یزدانی سرشاخ شود همین استرس اول شدن در آسیا نیروی وفایی پور را تحلیل می دهد برای مبارزه با یزدانی.امیدوارم این دلاور روی تشک بلایی به سرتان بیاورد که از کرده خود پشیمان شوید.برای عده ای راه هموار انتخاب می کنید و برای عده ای دیگر راه پر پیچ و خم!!!!
  • امید IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    23 5
    فقط انتخابی رو در رو.... بین کامران قاسمپور،حسن یزدانی و هادی،وفایی پور...
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    15 2
    متن با تیتر همخوانی ندارد.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    9 1
    به نظرم خب قاسمپور هم بیاد 86 هر کس که تونست بره المپیک یعنی لیاقتشو داشته، حسن یزدانی رو خیلی دوست دارم ولی مهم طلای المپیکه، اگه شانس کامران بیشتر باشه اون باید بره(البته قبلش باید با هم مباره کنن)
  • شایان IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    5 1
    حیفه این دوتا کشتی گیر تو المپیک نباشن هم حسن عالیه هم کامران انشالله جفتشون میرن
  • رادمان IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 3
    کامران یا وفایی پور مطمئنا از یزدانی سرحال تر هستن
  • فرشید IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    3 2
    وفایی هر دوشون را شکست میده
  • دوست کشتی US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    6 4
    تمامی اهالی کشتی و افراد کشتی بلد می دانند فعلا بهترین گزینه فقط وفائی پور است کشتی گیر قبراق و سرپا ی ما وفایی پور است و باند شمالی ها نمی خواهند به المپیک برود مسابقه رو در رو در خارج از کشور بی شک وفائی پور برنده است
  • .. IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    2 2
    قطعآ تنها کامران است با سبک کشتی خاص خودش می تواند تیلور را شکست دهد اگر این فرصت امسال به کامران داده شود طلا را برای ایران از الآن حساب کنید انشاالله که این اتفاق خواهد افتاد
  • اشرفی از اردبیل IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    باسلام حسن یزدانی رو بینهایت دوست دارم ولی حقیقتش با وضعیت کتف ایشان بدجوری نگران هستم اگر قاسمپور هم به وزن 86میاد بهتر است هم حسن آقا هم قاسمپور و هم وفایی پور در مقابل هم محک بخورند تا آماده ترینشون به المپیک بروند اگر حسن آسیب دیدگی نداشت و طرح جدیدی برای شکست تیلور داشت این تفکرات به میان نمیامد
  • حسن IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    واقعا متاسفم برا ملتی که قدر پهلوانی چون حسن یزدانی رو نمیدونن دلاوری‌ها شو فراموش کردن اگه تیلور نبود الان حسن یزدانی تو کل تاریخ کشتی مثه الکساندر کارولین بی همتا بود فقط طلا انصاف داشته باشین جو سازی نکنین تا با آمادگی کامل دوباره بیاد رو تشک ودوباره عرضه اندام کنه تو المپیک شک نکنید فقط صبر کنید وجو سازی نکنید
  • مهدی کلهر IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    کامران کشتی گیر خوبی هست وباانگیزه بالا شاید هم بتواند تیلور را هم ببرد ولی صد بار دیگر کشتی بگیرد به حسن میبازد نمیدانم کادر فنی و مربیان چه مشکلی با یزدانی دارن که می‌خواهند هرکسی به نحوی اورا کنار بزارن وخود را مقصر جلوه ندن واگه بذارن کشتی خودشو بگیره واین جو سازی هارو کنار بذارن دوباره تیلور را هم میبره