شدت بارندگی در لرستان سبب بسته شدن ۸۶ محور روستایی به علت آبگرفتگی شده‌است. نیروهای امدادی و خدماتی در تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.

لرستان

به گزارش همشهری آنلاین مدیر بحران لرستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارندگی شدید در استان باعث مسدود شدن ۸۶ محور روستایی و تخریب تعدادی از پل‌ها شده‌است. این روستاها در شهرستان های الگیودرز، دلفان و معمولان هستند. علاوه بر بسته شدن محورهای روستایی، جاده قدیم خرم آباد به پلدختر نیز مسدود است.»
مهدی پازوکی افزود: «ریزش کوه به دلیل بارندگی شدید، محور مواصلاتی کوهدشت به گراب (منطقه گردنه پای آستان) را نیز مسدود کرده است. مسیر جایگزین دسترسی گردنه پای آستان محور کوهدشت به کوهنانی (کارخانه گچ) و مسیر جایگزین دسترسی خرم‌آباد به پلدختر محور آزاد راه خرم‌آباد به اندیمشک(آزاد راه خرم زال) در نظر گرفته شده است.»
پازوکی ادامه داد: «۱۲ خانواده روستایی که در روستاهای در معرض رانش به علت بارندگی شدید سکونت دارند، با همکاری هلال احمر اسکان موقت داده شده اند و اقلام خوراکی مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفته‌است.»
پازوکی با تاکید بر اینکه نیروهای عملیاتی در حال بازگشایی مسیرها هستند، یادآور شد: «از مسافران درخواست می‌کنیم از توقف در کنار رودخانه‌ها و کانال‌ها خودداری کنند.»
چهارم فروردین سازمان هواشناسی کشور هشدار قرمز برای استان کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان صادر کرده بود. فعالیت سامانه بارشی باعث بارندگی به میزان ۱۱۱ میلی‌متر در پلدختر استان لرستان گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید:
مردم از سفرهای غیرضروری به این استان صرفنظر کنند؛ جاده ها برفی و لغزنده است

کد خبر 840773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha