سخنگوی اورژانس کشور از افزایش ۱۳ درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی از طریق اورژانس هوایی خبر داد و گفت: در ۸ روز گذشته ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور در مراکز درمانی بستری شدند.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین آمارهای مربوط به مراجعه افراد به اورژانس بیمارستان‌ها در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی در کشور به رقم یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۸۶۹ نفر رسیده بود. بر اساس اعلام اورژانس کشور، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها در این مدت به ۳۰۶ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه دهم درصد کاهش نشان می‌دهد. همه اعمال جراحی انجام شده در این مدت ۹۱ هزار و ۵۵۳ مورد با سه درصد رشد و جراحی اورژانسی ۲۳ هزار و ۱۴۵ مورد با هفت درصد کاهش بوده است.

بابک یکتاپرست، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به کاهش ۸درصدی ماموریت‌های اورژانس طی ۸ روز اخیر گفت: پرسنل اورژانس در سراسر کشور از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین ۱۲۱ هزار و ۵۱۴ ماموریت انجام دادند که از مجموع ماموریت‌های انجام گرفته بیش از ۹۸ هزار و ۷۰۰ ماموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی و حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ ماموریت ترافیکی بوده است.

او در پاسخ به همشهری آنلاین درباره دلایل این روند کاهشی در بروز حوادث بیان کرد: طی این مدت حوادث کمتری رخ داده که مهم‌ترین دلیل آن کاهش سفرهاست. اول به این دلیل که امسال برودت و سرمای هوا نسبت به تعطیلات نوروزی سال گذشته بیشتر و در کاهش سفرها تاثیر داشته است. مساله دیگر هم شروع ماه مبارک رمضان پیش از آغاز تعطیلات نوروز است. سال گذشته چند روز بعد از آغاز عید نوروز ماه مبارک شروع شد و مردم بیشتر سفر رفتند و به نظر می‌رسد این دو عامل امسال در کاهش سفرها و کاهش حوادث تاثیر زیادی داشته است.

یکتاپرست به این نکته هم اشاره کرد که کاهش آسیب در هموطنان به هر دلیلی برای ما منجر به شکرگذاری است و امیدواریم این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

کاهش آمار مصدومان و بستری‌ها

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه در این مدت زمان بیش از ۵۱ هزار مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند، تاکید کرد: آمار مراجعین به اورژانس بیمارستان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این ۸ روز، بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه کننده به بخش‌های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی و درمانی و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در سراسر کشور مراجعه کردند، بیان کرد: از این تعداد، بیش از ۵ هزار بیمار برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مراکز تخصصی مراجعه کردند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بستری شدند که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه دهم درصد کاهش دارد.

یکتاپرست تاکید کرد: آمار مصدومان و بیمارانی که با اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند، نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و از ۵۵ مورد به ۶۲ مورد رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ۱۱۲ درصدی بازرسی‌های بهداشت در طرح نوروزی امسال گفت: از ۲۴ اسفند تا دیروز، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور بیش از ۷۲۱ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی انجام دادند و منجر به پلمب (مهروموم) بیش از ۲ هزار مرکز متخلف و معدوم شدن بیش از ۷۳۶ هزار مورد مواد غذایی شدند.

آمار بستری‌های روزانه در کشور، بیش از ۳۷ هزار نفر | به این ۲ دلیل حوادث نوروزی ۱۴۰۳ فعلا کاهشی است

کد خبر 840433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha