رئیس‌کل بانک مرکزی ایران به همراه معاون ارزی این بانک برای شرکت در شانزدهمین کنگره بانکداری اروپایی عازم کشور آلمان شد.

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این کنگره در تاریخ 26 آبان 85 در فرانکفورت برگزار می شود،و علاوه بر مقامات عالی رتبه بانک های بزرگ اروپایی که همه ساله در این کنگره حضور دارند، شرکت کنندگان اروپایی، سایر مقامات و مسئولان ارشد بانک‌های بزرگ دنیا، از جمله مقامات بانک های مرکزی و منطقه ای نیز  امسال در این کنگره شرکت می کنند.

دکتر شیبانی و معاون ایشان علاوه بر شرکت در این کنگره ، ملاقاتهای مهمی ، در حاشیه اجلاس با مقامات و مسئولین برخی بانک‌های بزرگ خواهند داشت.

همچنین قرار است مقامات بانک مرکزی در کنگره یادشده و سپس در یک نشست مشترک با روسای بانک‌ها،‌ موسسات مالی،‌ شرکت های ایرانی مقیم کشور آلمان و سرمایه گذاران و فعالان مالی، جهت تبادل نظر و بررسی مشکلات آنان شرکت کنند.

کنگره بانکداری اروپایی ‌(ECB) پس از دریافت مجوز برگزاری آن در سال 1991، در نوامبر هرسال از سال 1992 به میزبانی سه بانک بزرگ آلمانی یعنی بانک‌های کومرز ،‌ درزنر بانک و دویچه برگزار می‌شود.

انجام مباحثات در زمینه های مختلف مالی و بانکی منطقه اروپا و سایر مناطق و کشورها ازجمله اهداف برگزاری این کنگره می باشد. همه ساله در این کنگره حدود 1000 نماینده از بانک‌ها و مؤسسات مالی کشورها و نیز حدود 300 نماینده رسانه ای از بیش از 50 کشور دنیا در آن شرکت می کنند.

در کنگره سال جاری قرار است بحث ها و سخنرانی‌هایی در حوزه‌های مختلف تجاری،‌ صنعت و خدمات، ‌پولی و بانکی و حوزه یورو و غیره صورت پذیرد.

سخنرانی‌ها در هر مورد توسط مقامات عالی رتبة مؤسسات یادشده و بانک‌های مرکزی مثل بانک مرکزی اروپا، کومرز بانک، دویچه بانک، صندوق پولی عرب، بانک مرکزی امارات و نیز مقامات سیاسی کشور آلمان ارائه شده و در هربخش میزگردهایی نیز جهت انجام بحث هایی در مورد موضوعات مطرح شده برگزار خواهد شد.

کد خبر 8403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز