همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام سعید فخرزاده از افتتاح سایت روزشمار انقلاب اسلامی تا هفته آینده خبر داد.

حجت الاسلام سعید فخرزاده، مسئول واحد تاریخ شفاهی انقلاب حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: ده سال پیش پژوهشی در زمینه  گردآوری رویدادهای انقلاب اسلامی شروع شد که حاصل آن در نشریات مختلف کشور و همچنین در 10 مجلد مجزا منتشر شد، ما نیز پس از مشورتهای متعدد در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری تصمیم گرفتیم با افتتاح سایتی این اطلاعات گردآوری شده را از طریق افتتاح سایت روزشمار انقلاب اسلامی در دسترس عموم مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت راه‌اندازی این سایت به عهده واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری است، افزود: فعالیت‌های ما از مدت‌ها پیش شروع شده است و قرار بود این سایت همزمان با 15 خرداد ماه سال جاری افتتاح شود اما به یکسری مشکلات فنی برخوردیم که در صدد هستیم با رفع این مشکلات این سایت را تا پایان هفته آتی فعال کنیم.

فخرزاده در ادامه اعلام کرد: اطلاعات سایت روزشمار انقلاب اسلامی مربوط به وقایع سال‌های 56 تا دی ماه 57  است که از منابع خبری مختلف مثل روزنامه‌ها، نشریه‌های مختلف داخلی و خارجی و همچنین خاطرات و کتابهای مختلف در این زمینه گردآوری شده است.

 مسئول واحد تاریخ شفاهی انقلاب حوزه هنری اظهار داشت: امیدواریم که در آینده بتوانیم منابع کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی را به این سایت متصل کنیم. به همین دلیل بنا داریم تا در مرحله اول عناوین منابع، اسامی نویسندگان، عناوین و فهرست اعلام منابع موجود در این کتابخانه را به این سایت منتقل کنیم و در مرحله دوم خلاصه مطالب کتابها و در مراحل بعدی متن کامل کتاب‌ها را به صورت پی دی‌اف در سایت قرار دهیم.

کد خبر 84017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز