سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با ورود سامانه بارشی به کشور امروز (سه‌شنبه) سامانه بارشی در نیمه غربی مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهد شد.

بیشینه بارش امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

همچنین امروز در نیمه شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته شده و در کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران رعد و برق و در مرکز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

اواخر وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر نقاط کشور آسمان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

جمعه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور در این مناطق و بخش‌هایی از جنوب و شمال غرب کشور رگبار باران رخ می‌دهد و شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور نیز
بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای خزر خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

کد خبر 840049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دارا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    این بارش ها به ما نشان می‌دهد که وقت آن رسیده تا بعد از سال‌های طولانی با نگاه علمی و با بکارگیری ابزار و ایده جدید روش گذشتگان را در اجرای قنات و ذخیره آب در منابع زیر زمینی مجدد به روشی نوین احیا کنیم سدها بجز در دسترس بودن و امکان تبخیر و آلودگی و تخریب و حمله دشمن قرار دارند و با توجه به فرو نشست زمین بعلت استخراج بیش از حد نیاز به احیا روش های سنتی در کنار سد هستیم