رئیس ستاد انتخابات شهرستان ورامین گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به دلیل رد صلاحیت نفر اول، به دور دوم کشیده شد.

تصاویر اختصاصی همشهری از شمارش آرا انتخابات ۱۴۰۲| مسجد پنبه چی

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: صحت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا تایید شده، اما صلاحیت نفر اول رد شده است.

وی با تأکید بر این که صحت انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشواو قرچک تایید شده اظهار داشت: به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اسناد جدید ارائه شده، فقط صلاحیت نفر اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه توسط شورای نگهبان رد شده و انتخابات با نفرات دوم و سوم به دور دوم رفته است.

زاهدی تصریح کرد: دولت و شورای نگهبان، خود را موظف می دانند تا از آراء مردم صیانت کنند لذا هیچ خللی در تایید صحت برگزاری انتخابات وجود ندارد و انتخابات دیار ۱۵ خرداد با سلامت برگزار شده است.

معاون سیاسی فرمانداری ورامین گفت: دلیل واضح و روشن تایید صحت انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک، به دور دوم رفتن انتخابات است که نشان دهنده تایید برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، علی خزائی به عنوان نفر دوم و حسین نوش‌آباد حائز رتبه سوم شده بودند که در دور دوم انتخابات برای کسب یک کرسی حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پیش از این مهدی زمانی افشار منتخب مردم حوزه انتخابیه ورامین ، قرچک و پیشوا در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده بود.

کد خبر 840029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    1 1
    عجب انتخابات شیرتوشیری شده هرکس باب طبع آقایان نباشد حذفش می کنند