دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

چلنجر ۲ (Challenger ۲) چلنجر-۲ با استفاده از سامانه تعلیق هیدروپنوماتیکی به‌جای سامانه تعلیق هورستمن مورد استفاده در چلنجر-۱ که یک سامانه تعلیق بهبود یافته است، در کنار بهبود گریبکس و موتور بهتر، یک تانک با قابلیت اطمینان بالا به‌شمار می‌رود.

چلنجر 2

به گزارش همشهری آنلاین، چلنجر ۲ یک سرمایه گذاری خصوصی و بدون حمایت دولت دراوائل دهه ۱۹۸۰  توسط شرکت سازنده بود و بر اساس چلنجر ۱ توسعه یافت تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۸۶ با درخواست ارتش انگلستان برای یک تانک نسل جدید برای جایگزینی  چلنجر ۱ رسما  چلنجر ۲ نامید   شد و وارد مراحل توسعه پیشرفته شد.بین سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ اولویت های  و ویژگی های طرح جدید  ارزیابی شد و مشخص شد و بعد از یک رقابت بین ابرامز ام۱ ای ۱و لئوپارد۲ ای ۵ در نهایت وزرات دفاع انگلستان در سال ۱۹۹۳ خواهان دریافت چلنجر ۲ شد و  سفارش مورد نظر داده شد و بین  سال ۱۹۹۸  تا ۲۰۰۲ تحویل ارتش انگلستان  شد.

وزن چلنجر ۲، ۶۲٫۵ تن بوده و ۴ خدمه دارد. نیروی محرکه آن از یک موتور وی۱۲ دیزلی پرکینز با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، تأمین می‌شود و حداکثر سرعت آن در جاده به ۵۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ارتفاع تانک ۲٫۵ متر، عرض آن در صورت نصب زره اضافی ۴٫۲ متر و طول آن با لوله جلو ۱۱٫۵۵ و بدون لوله ۸٫۳۲ متر است. چلنجر-۲ تنها تانک مدرنی است که از توپ خان‌دار استفاده می‌کند و این به دلیل تأکید بریتانیایی‌ها بر روی برد مفید بالا، کاتربرد ضد نفر و ضد سنگر تانک است. سلاح اصلی این تانک یک قبضه توپ ۱۲۰ میلی‌متری خان‌دار با کالیبر ۱۲۰/۵۵ است و ۵۲ گلوله برای آن در داخل تانک حمل می‌شود. قیمت هر دستگاه چلنجر ۲ در سال ۱۹۹۹ حدود ۴ میلیون پوند بوده‌است.

انک چلنجر-۲ مجهز به توپ خاندار L۳۰A۱ با کالیبر ۱۲۰ میلیمتری است. این توپ به عنوان جایگزین توپ L۱۱ تانک چلنجر ۱ در چلنجر-۲ به‌کار گرفته شد. این تانک از یک مسلسل L۹۴A۱ EX_۳۴ بصورت هم محور با توپ و یک مسلسل L۳۷A۲ نصب شده بر روی برجک بهره می‌برد که هر دو مسلسل کالیبر ۷.۶۲ میلیمتر می باشد.

چلنجر-۲ توان حمل ۵۰ گلوله برای توپ و ۴۲۰۰ گلوله با کالیبر ۷.۶۲ میلیمتری برای استفاده در مسلسل‌ها را دارد. این تانک از تعداد ۱۰ نارنجک انداز دودزا – در هر طرف ۵ نارنجک انداز – بهره می‌برد تا با ایجاد پرده دود، قفل لیزری دشمن بر روی تانک را بشکند.

آشنایی با تانک چلنجر ۲ کامل ترین زره پوش بریتانیا

کد خبر 839310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    اینترنت با کی؟