چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی و جنوبی کشور در روزهای چهارشنبه‌, پنج‌شنبه و جمعه کاهش دمای هوا پیش بینی کرد .

این کاهش در نیمه شمالی هشت تا 15 درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی کشور 4 تا 8 درجه خواهد بود.

بر اساس این پیش‌بینی  آسمان سواحل خزر و استان‌ اردبیل نیمه ابری  تا ابری با بارش باران و مه آلود در مناطق مرتفع این استان‌ها با بارش برف و کاهش دما است.

آسمان استانهای آذربایجان شرقی و غربی ، زنجان، کردستان، و همدان نیمه ابری تا ابری با بارش باران و برف ، ووزش باد و کاهش دما است.

استان‌های تهران، قزوین، قم، مرکزی و سمنان کمی تا نیمه ابری با وزش باد به تدریج ابری با بارش باران همراه خواهد بود. در مناطق سردسیر همراه با برف خواهد بود.

آسمان‌ استان‌های خراسان شمالی و رضوی صاف تا قسمتی ابری خواهد بود .

آسمان استان‌ها اصفهان، چهارمحال بختیاری، لرستان، کرمانشاه و ایلام کمی تا نیمه ابری خواهد بود با وزش باد به تدریج از سمت غرب با افزایش ابر از اواخر وقت در برخی نقاط با بارش باران در مناطق سردسیر همراه با برف خواهد بود.

آسمان استان های جنوبی نیمه ابری همراه با باد و باران خواهد بود.

با پیش بینی بارش شدید باران و برف در نقاط سردسیر استانهای اردبیل ،گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و سپس گلستان و خراسان شمالی اختلال در رفت و آمد جاده های ارتباطی این مناطق دور از انتظار نیست. 

توفان در خزر

ستاد سوانح و حوادث غیرمترقبه مازندران درباره طوفانی شدن دریای خزر، آبگرفتگی معابر ، طغیان رودخانه ها و ریزش سنگ در مسیر جاده های ارتباطی هشدار داد .

بهزاد پور محمد مسئول این ستاد در مازندران گفت : بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران جریان سرد و مرطوب شمالی روی سواحل جنوبی دریای خزر شکل می گیرد که با کاهش شش تا 12 درجه دما، بارندگی و رگبار ،باد شدید و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی همراه است.

وی گفت: به صیادان ماهی در ساحل مازندران توصیه می شود در این مدت به علت طوفانی بودن دریا ضمن رعایت نکات ایمنی، ادوات خود را از دریا جمع آوری و از صید خودداری کنند.

پورمحمد اضافه کرد: به شهروندان مازندرانی و مسافرانی که قصد تردد از راههای ارتباطی استان را دارند توصیه می شود به نکات ایمنی توجه کنند.

وی ادامه داد: در هنگام تردد از جاده های کوهستانی وسیله نقلیه خود را به نکات ایمنی مجهز کنید و با کسب اطلا‌ع از پلیس راهها و پایگاههای امدادی مسیر طی شود.

وی به دستگاههای اجرایی و خدماتی استان توصیه کرد ضمن استقرار تجهیزات و نیروهای امدادی و خدماتی در محلهای مناسب و انجام اقدامات ضروری آمادگی هر گونه خدمات رسانی در مواقع ضروری را داشته‌باشند.

محاصره عشایر بروجن در میان برف ها

با بارش برف در شهرستان بروجن، جمعی از عشایر کوچرو بخش بلداجی در میان برف محاصره شده اند.

حیدرعلی خدیوی فرماندار شهرستان بروجن از توابع چهارمحال و بختیاری به واحد مرکزی خبر گفت: این عشایر با بیش از پنج هزار راس گوسفند به دلیل تعلل در زمان کوچ به موقع، از کوچ به مناطق گرمسیری باز مانده اند.

به گفته وی، به دلیل بارش برف در بخش بلداجی، حرکت عشایر کوچرو به مناطق گرمسیری خوزستان میسر نشده و دامهای عشایر در سوله‌های جهاد کشاورزی بخش بلداجی جاگیر شدند.

کد خبر 8393

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز