یک منبع آگاه گفت: استفاده از ابزار عملیات روانی و قلب واقعیت برای فریب افکار عمومی بخشی از راهبرد آمریکا برای جبران ناکامی‌ خود در صحنه دیپلماسی است.

ایران و آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام آگاه درباره ادعای روزنامه آمریکایی مبنی بر گفت‌وگوی غیرمستقیم دو هیات ایرانی و آمریکایی پیرامون موضوعاتی همچون تحولات دریای سرخ، ضمن تکذیب این موضوع، گفت: استفاده از ابزار عملیات روانی و قلب واقعیت برای فریب افکار عمومی بخشی از راهبرد آمریکا برای جبران ناکامی‌ خود در صحنه دیپلماسی است، در حالی که تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای غیرمستقیم صرفا محدود به چارچوب مذاکرات رفع تحریم است و پیامی درباره تحولات دریای سرخ مبادله نشده است.

این منبع آگاه درباره خبر روزنامه آمریکایی درباره گفتگوی غیرمستقیم دو هیات ایرانی و آمریکایی در مسقط افزود: رفع تحریم‌های ظالمانه همواره در دستور کار اولویت‌دار طرف ایرانی بوده و همانگونه که بارها بیان شده است، تبادل پیام با طرف‌های مقابل با هدف انتقال شفاف مواضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ادامه داشته است.

وی ادامه داد: ایران با اتکا به داشته‌های متنوع و برخورداری از منطق قوی، همواره گفت‌وگو را بر گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهد و تلاش دارد از همه ابزارها و فرصت‌ها برای منفعل کردن طرف‌های مقابل در میدان و خنثی‌سازی تأثیرگذاری آن‌ها بر افکار عمومی بین‌المللی بهره ببرد.

کد خبر 839201
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    سران کشورهای شرکت کننده در نسل کشی مردم غزه همگی جنایتکار جنگی و ضد بشریت هستند و باید در پیشگاه تاریخ محاکمه و مجازات شوند. مردم ظلوم و شجاع یمن قهرمان بشریت و جهان اسلام در دفاع از مردم مظلوم و مقاوم غزه و جهان اسلام هستند و با پرداخت هزینه جان و مال خود شرافتمدانه از مردم غزه حمایت می کنند. در این رابطه نقش پرنگ حزب الله شجاع لبنان و حزب الله عراق بی بدیل است . درود بر آزادگان جهان و مقاومت بزرگ و الهی اسلامی. از دولت جمهوری اسلامی تقاضا داریم در هیچموردی برای کمک به اشغالگران و جنایکاران جنگی رژیم اشغالگر قدس با حکومت شیطانی آمریکا همکاری نکنند.