پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
۲ نفر

خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «ریل های هوشمند» تا «دستمزد برای فضانوردان» را اینجا بخوانید.

قطار

کنترل قطار با هوش مصنوعی

چین به‌طور کامل از هوش مصنوعی در مدیریت و نگهداری شبکه حمل ونقل ریلی خود استفاده می‌کند. این راه‌آهن سریع‌السیر به وسعت ۴۵هزار کیلومتر، بزرگ‌ترین شبکه ریلی جهان است که در پکن به وسیله یک سیستم هوش مصنوعی کنترل می‌شود. به‌گفته مهندسانی که در این پروژه فعالیت می‌کنند، سیستم مذکور دقت بالا در حدود ۸۹درصد دارد و تاکنون دستاوردهایی نیز داشته است.

تراشه پرقدرت‌تر برای گوشی‌های هوشمند

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ در چند گوشی رده بالا به‌کار رفته است و عملکرد بسیار خوبی هم از خود به‌جای گذاشته است. حالا مدیاتک قصد دارد پا را فراتر گذاشته و با عرضه دایمنسیتی ۹۴۰۰ قدرت خود را بیشتر به رخ رقبا بکشد. به‌استثنای گوگل و اپل، این شرکت تایوانی با شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند قرارداد امضا کرده است تا این شرکت‌ها بتوانند از چیپ‌های دایمنسیتی استفاده کنند.

اکسیمتر به اپل واچ برمی‌گردد

اپل ظاهرا ویژگی پالس اکسیمتری اپل واچ که قابلیت نظارت بر سطح اکسیژن خون است را می‌تواند با به‌روزرسانی نرم‌افزاری در سال۲۰۲۸ دوباره فعال کند. اپل از اواسط ژانویه اپل واچ‌های سری۹ و اپل‌واچ اولترا ۲ را بدون قابلیت نظارت بر اکسیژن خون در ایالات‌متحده به‌فروش رسانده است. اما اطلاعات جدید گمرک و حفاظت مرزی ایالات‌متحده (CBP) تأیید می‌کند که فعال‌سازی مجدد این ویژگی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری واقعاً امکان‌پذیر است.

دستمزد بالا برای فضانوردهای جدید

ناسا تصمیم دارد تا ۲ آوریل فضانورد استخدام کند. دستمزد این شغل سالانه ۱۵۲هزارو۲۵۸ دلار است. احتمالا فردی که استخدام می‌شود، می‌تواند به فضا برود، ازماه بازدید کند و حتی به مریخ نیز سری بزند. همه افراد می‌توانند برای این شغل تقاضا ثبت کنند. ناسا هر ۴سال یک‌بار چنین بیانیه‌ای را منتشر و تا ۱۸۰هزار درخواست دریافت می‌کند.

کد خبر 839122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha